تکنولوژی

نام نویسنده بیانیه جنجالی گوگل فاش شد

در پی بیانیه جنجالی که روز یکشنبه توسط یکی از مهندسین ارشد شرکت گوگل منتشر شد، برخی از خبرگزاری‌ها امروز نام او را فاش کردند. روز گذشته وبسایت Motherboard از وجود چنین بیانیه‌ای در شرکت گوگل خبر داد و حالا امروز نسخه‌ای جدید از این بیانیه را منتشر کرده که نام نویسنده و برخی از تحقیقاتش که در بیانیه به آنها اشاره شده نیز در آن ذکر شده است.

گفته می‌شود این مهندس ارشد گوگل که “جیمز دیمور” (James Damore) نام دارد، موضوعات مطرح شده در بیانیه دیروز را روز یکشنبه در جلسات آنلاین بحث و گفتگو شرکت گوگل نیز ادامه داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد او حتی قبل از انتشار بیانیه در انجمن‌های مختلف این موضوعات را چندین بار مورد بحث قرار داده است.

البته این بیانیه به شدت مورد انتقاد و مخالفت کارکنان گوگل قرار گرفت و همانطور که در خبر روز گذشته خواندید، دنیل براون سرپرست منابع انسانی گوگل در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات این کارمند گفته بود که شرکت گوگل هیچگاه از چنین دیدگاهی استقبال و حمایت نخواهد کرد و هرگز قصد ندارد ‌چنین فرهنگی را در کمپانی گوگل ترویج دهد. امروز هم سرپرست تیم مهندسی گوگل اعلام کرد که انتشار چنین بیانیه‌ای برای شرکت گوگل و کارکنان بسیار “زیان آور” است. البته این واکنش‌ها تاثیر چندانی در وجهه و جو به‌وجود آمده در شرکت نداشته است.

درحالی که گوگل هنوز در رابطه با اخراج این کارمند هیچ اظهار نظری نکرده، “پیچای” مدیرعامل گوگل تنها به انتشار بیانیه‌ای برای کارمندان خود با این عنوان که “ضعیف و نامناسب تلقی کردن برخی از کارمندان تنها به‌دلیل تفاوت‌های بیولوژیکی، بسیار توهین‌آمیز و غیرقابل قبول است”، بسنده کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا