تکنولوژی

پرچم‌دار بعدی ال‌جی مجهز به OLED FULLVISION

جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی، اولین گوشی هوشمندی است که از صفحه‌نمایش OLED FullVision پلاستیکی استفاده می‌کند. قابلیتی که در راستای استراتژی شرکت ال‌جی در زمینه صفحه‌نمایش است و  در ابتدا با عرضه گوشی‌ ال‌جی G6 شروع شد و با عرضه Q6 ادامه پیدا کرد. بعد از عرضه اولین گوشی مجهز به صفحه‌نمایش OLED ال‌جی به اسم G Flex 2 در سال 2015، ال‌جی این بار از تکنولوژی تلویزیون‌های OLED استفاده کرده و به سمت گوشی‌های پرچم‌دار آمده است. جدا از باریکی و کیفیت قابل قبول، صفحه‌نمایش‌های OLED گزینه‌ای مناسب برای فناوری واقعیت مجازی هستند. فناوری خاصی که یکی از حوزه‌های مورد توجه در صنعت گوشی‌های هوشمند است.

آقای Juno Cho رئیس بخش ارتباطات موبایلی ال‌جی می‌گوید: مدت زمان زیادی است که تخصص تولید پنل‌های OLED یکی از مزیت‌های رقابتی اصلی ال‌‌جی بوده است و این فناوری همیشه به عنوان یک ارزش افزوده برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته می‌شد. با توجه به اینکه رقابت جهانی در حوزه گوشی‌های هوشمند شدید‌تر از همیشه شده است به نظرمان رسید الان بهترین زمان برای معرفی کردن دوباره فناوری OLED در گوشی‌های هوشمندمان است.

کاربران به دنبال صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌گردند و در عین حال دوست ندارند از گوشی‌های بزرگی استفاده کنند که کاربری یک دستی آنها مشکل است. صفحه‌نمایش FullVision ال‌جی یک راهکار بسیار مناسب برای حل این مشکل است و با کم کردن حاشیه تصویر، صفحه‌نمایش بزرگتری در اختیار کاربر می‌گذارد. صفحه‌‌نمایش OLED قدمی دیگر در تحول نمایشگر FullVision است و تصویری با کیفیت، واضح و با طیف رنگی بالا را به نمایش می‌گذارد. نمایشگر 6 اینچی OLED FullVision بزرگترین نمایشگر ال‌جی در چهار سال اخیر است در حالی که بدنه گوشی از مدل V20 کوچک‌تر است. در مقایسه با V20 حاشیه تصویر در بالای گوشی به میزان 20 درصد و در پایین گوشی به اندازه 50 درصد باریک‌تر شده است. همچنین لوگوی ال‌جی از پایین دستگاه به پشت گوشی منتقل شده است.

صفحه‌نمایش FullVision نه تنها شما را در تصویر غرق می‌کند بلکه تجربه بصری شما را در صفحه‌نمایش OLED QHD+  با وضوح  (1440 x 2880) گسترش می‌دهد. کیفیت تصویر که با استفاده از نمایشگر OLED به دست می‌آید از مشکی مطلق و دقت رنگ بالایی در کنار طیف رنگ متنوع‌تری بهره می‌برد. با بهره‌گیری از الگوریتم‌های بهبود تصویر که بعد از سال‌ها تحقیق و توسعه در زمینه پنل‌های OLED به دست آمده است، این نمایشگر OLED می‌تواند تا 148 درصد از رنگ‌های sRGB را در عکس‌ها و 109 درصد از رنگ‌های DCI-P3 را در فیلم‌ها پشتیبانی کند. دیگر مزیت چشمگیر فناوری OLED مدت زمان پاسخگویی تصویر بوده که بیش از ده برابر سریع‌تر از LCD است. این سرعت پاسخگویی تصویر مانع افت کیفیت تصویر شده و عامل مهمی در عملکرد هرچه بهتر فیلم‌های ورزشی و واقعیت مجازی محسوب می‌شود. همچنین با پشتیبانی از فرمت HDR10، سطح متفاوتی از کیفیت تصویر را در هنگام تماشای فیلم‌ها و کلیپ‌های ویدئویی تجربه خواهید کرد.

همچنین با توجه به اینکه نمایشگر OLED پرچم‌دار جدید از فناوری OLED پلاستیکی (یا P-OLED) استفاده می‌کند، کناره‌های صفحه خم شده و باعث طراحی ارگونومیکی بهتر و قرارگیری راحت‌تر گوشی در دست می‌شود. نمایشگر P-OLED با قرار دادن پیکسل‌ها در یک بافت پلاستیکی ساخته شده و استحکام بیشتری نسبت به پنل‌های شیشه‌ای دارد. به علاوه این صفحه‌نمایش به وسیله فناوری ® Gorilla® Glass 5 محافظت شده و در مقابل شکستن مقاوم است. مهم‌تر از همه با استفاده از فناوری پیشرفته فشرده‌سازی و اسکن پیکسلی، مشکل سوختن پیکسل‌ها که در گذشته به پنل OLED صدمه می‌زد دیگر در پنل P-OLED گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی وجود نخواهد داشت. فناوری فشرده سازی یا Encapsulation فرآیند اکسیده شدن پیکسل‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. همچنین فناوری اسکن پیکسلی باعث می‌شود انرژی کمتری برای هر پیکسل مصرف شده و در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

منبع : روابط عمومی ال‌جی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا