اسنپ

فاتحان پرچم در دفتر مرکزی اسنپ

مراسم اهدای جوایز مسابقه فتح پرچم اسنپ در روز پنج‌شنبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه اسنپ، اولین دوره مسابقات فتح پرچم (CTF) گروه اسنپ در تاریخ ۳ اسفند با حضور ۶۸۰ نفر در قالب ۴۰۰ تیم از سراسر ایران به مدت ۲۴ ساعت برگزار شد و در روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند، ۱۰ تیم‌ اول برگزیده برای دریافت جوایزشان در دفتر مرکزی گروه اسنپ حاضر شدند. این رقابت با هدف به چالش کشیدن مهارت‌های علاقمندان حوزه امنیت سایبری، کشف رویکردهای نوآورانه برای حل مسئله و ارتباط‌سازی و آشنایی با دیگر علاقمندان حوزه امنیت سایبری طراحی و برگزاری آن با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد.

در رقابت فتح پرچم اسنپ ۳۵ چالش در زمینه وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری پیشرفته (کریپتوگرافی)، جرم‌شناسی (فارنزیک) و نفوذ به برنامه‌های کاربردی (اکسپلویت)، طراحی شده بود که از مجموع آن‌ها ۲۶ چالش توسط تیم‌های شرکت‌کننده حل شد و ۹ چالش حل‌نشده باقی ماند.

امیرحسین قاسمی، مدیر تیم امنیت سایبری گروه اسنپ در مراسم اهدای جوایز این مسابقه گفت: «با توجه به اینکه این اولین دوره‌ی مسابقه فتح پرچم گروه اسنپ بود، فکر می‌کنم موفق شدیم به هدف‌مان که برگزاری یک مسابقه با استانداردهای بالا بود، برسیم. در دوره‌های آتی برای رفع کاستی‌ها و بهبود سطح کیفی مسابقه از نظرات شما استفاده خواهیم کرد.»

امیرحسین قاسمی در صحبت‌هایش در این مراسم، به دیگر فعالیت‌های تیم امنیت سایبری گروه اسنپ، از جمله برنامه باگ بانتی اشاره کرد و گفت: «برنامه باگ بانتی گروه اسنپ از سال ۱۳۹۹ شروع شد و تا امروز به ۸۲ ریپورت در این برنامه، جایزه‌ نقدی داده شده است و در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون تومان به هانترها پرداخت شده است. این برنامه اولین برنامه مستقل در بین شرکت‌ها و سازمان‌ها است که تمامی مراحل دریافت گزارش، تریاژ گزارش و پرداخت جایزه به صورت درون تیمی انجام می‌شود.» او همچنین این رقابت‌ها را فرصتی برای یافتن استعدادهای حوزه‌ امنیت سایبری دانست و اشاره کرد که تاکنون ۲ نفر از برنامه باگ بانتی جذب تیم امنیت گروه اسنپ شده‌اند.

در این مراسم نمایندگانی از سه تیم اول و همینطور تیم چهارم تا دهم در دفتر مرکزی گروه اسنپ حاضر شدند و علاوه بر سه جایزه اصلی ۴۰، ۶۰ و ۱۰۰ میلیونی این رقابت، به تیم‌های چهارم تا ششم، ۳ میلیون تومان اعتبار اسنپ، تیم هفتم تا نهم، ۳ میلیون تومان و تیم دهم، ۱ میلیون تومان اعتبار اسنپ اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا