تکنولوژی

تصاویر عجیب گوگل از خیابان‌های سراسر دنیا

گوگل برنامه Street View را در سال 2007 و در برخی از ایالت‌های منتخب آمریکا آغاز کرد. این طرح کم‌کم در اکثر نقاط دنیا اجرا شد و در سریع‌تر پیدا کردن جاده‌ها و تشخیص راه از بیراهه توسط مسافرین نقش به‌سزایی داشت. این طرح با استفاده از خودروهایی که به دوربین مجهز شده و تصاویر ضبط شده را به‌ سرورهای گوگل ارسال می‌کنند، به‌کاربران گوگل مپ این امکان را می‌دهند که تصاویر مسیری که در حال عبور از آن هستند را مشاهده کرده و از انتخاب مسیر صحیح اطمینان بیشتری حاصل کنند. این برنامه در طول 10 سال اخیر تصاویر بسیار متععدی از سراسر دنیا فراهم کرده اما در این میان 10 تصویر بسیار عجیب و باورنکردنی که در برنامه Google View ثبت شده‌اند را برایتان به‌اشتراک گذاشته‌ایم.

1.

با اینکه نگرش‌های مختلفی در رابطه با تربیت فرزند وجود دارد، اما رها کردن کودک در این سن آن هم در سطح شهر با هیچ‌کدام از این نگرش‌ها همخوانی ندارد. البته احتمال می‌رود که این کودک توانسته از همین سن کم اعتماد پدر و مادرش برای بیرن رفتن را جلب کند. کسی نمی‌داند، شاید کودک در اصل برای خرید به‌خیابان آمده باشد.

2.

با اینکه دوربین در فاصله نسبتا زیادی نسبت به صاحب ماشین قرار دارد، اما از همین فاصله هم می‌توان حس تعجب و ناامیدی را به‌طور همزمان در چهره‌ی او و بدن نیمه برهنه‌اش مشاهده کرد!

3.

این تصویر در یکی از جاده‌های شمال غرب مکزیک ثبت شده است. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که در قرن 21 هنوز هم چنین جنگجویانی با لباس‌ها و ماسک‌های ترسناک (سمت راست) و کلاه‌ گیس شیر و کلاه گاوچرانی زندگی می‌کنند.

4.

در این عکس نکته خاصی به‌استثنای مردی برهنه که با اختیار کامل و بدون تهدید دیگران در حال ورود و یا خروج از صندوق عقب خودروی بدون سقف است، دیده نمی‌شود. ضمنا از روی بی‌توجهی سگی که در کنار خودور بر روی زمین خوابیده می‌توان به این نتیجه رسید که این سگ چنین رفتارهایی را قبلا هم از صاحب خود دیده‌ است.

5.

این دونفر هنگامی که فهمیدند خودروی شرکت گوگل در حال عبور از شهرشان است، تصمیم گرفتند چنین صحنه‌ی ساختگی را خلق کنند. درحالی که این اقدام آنها تنها جنبه شوخی و سرگرمی داشت، اما پلیس ماجرا را به‌طور کامل پیگیری کرد و حتی آنها را تحت بازجویی کامل قرار داد. این دونفر هم در ادامه به‌خاطر این اقدامشان رسما عذرخواهی کردند.

6.

از جات بلند شو و ناامید نباش. تو می‌تونی!

7.

سریال Big Bad Beetleborgs از طرفداران زیادی برخوردار بود و درآمد بسیاری زیادی از طریق پخش آن کسب می‌شد. اما پس از توفق تولید این سریال محبوب، بسیاری از کاراکترهای این سریال هم از کار بیکار و خانه نشین شدند. در این تصویر، یکی از همین کاراکترهای جنگجوی این سریال را مشاهده می‌کنید که بسیار ناامید بر روی صندلی پارک خوابیده است.

8.

با اینکه این سبک از دوچرخه‌ها ده‌ها سال‌ پیش از مد افتادند، اما بسیاری از افراد هنوز هم این وسیله عتیقه را برای رفت و آمد و حمل ونقل ترجیح می‌دهند. خوشبختانه زمین خوردن افراد از روی دوچرخه هیچ‌گاه بی‌مزه نمی‌شود، بماند که استفاده از این دوچرخه‌های قیمی خیلی بی‌مزه شده است.

9.

در این تصویر هم چیز مهمی دیده نمی‌شود. تنها یک روز عادی در روسیه و یک شهروند مسلح را مشاهده می‌کنید که درحال قدم زدن در خیابان است و البته احتمال می‌دهیم قصد دارد یک تفنگ دیگر را هم از جیب خود خارج کند که اصلا جای نگرانی نیست!

10.

شاید باورتان نشود اما غواصی در شهر یکی از تفریحات محبوب کشورهای اطراف قطب شمال است. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، دونفر از این غواص‌های که برای گذراندن اوقات فراغت و آفتاب گرفتن در پیاده‌رو نشسته بودند، با دیدن خودروی گوگل تصمیم به شکار این خودرو گرفتند تا شاید با کباب کردن آن دلی از عزا در بیاورند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا