تکنولوژی

10 نکته در پیشرفت IBM ابری

در یکی دوسال اخیر شرکت آی‌بی‌ام (IBM) از افزایش سرعت، هوشمندی و کاهش وسعت فعالیت‌های خود و مهمتر از همه با افزایش فعالیت‌های تخصصی، موفق به کسب دستاوردهای قابل توجهی شده است. دلیل اصلی این پیشرفت را می‌توان تغییر رویکرد شرکت آی‌بی‌ام  به سمت خدمات ابری دانست. برجسته‌ترین شخصیت در تغییر رویکرد آی‌بی‌ام، “جینی رومتی” مدیرعامل این کمپانی است.

مطمئنا این علاقه و رویکرد آی‌بی‌ام به سرویس ابری (Cloud) منجر به افزایش ظرفیت‌های این شرکت در بخش‌های مختلف از جمله تکنولوژی، تخصص و ارتباطات خواهد شد. البته آی‌بی‌ام راه طولانی برای متعادل کردن بخش‌های قدیمی‌تر با فعالیت‌های جدید (ابری، تحلیل داده‌ها و امنیت) و همچنین آماده سازی کارمندان این شرکت برای فعالیت مطابق استاندارد و سرعت تجارت جهانی در عصر جدید ارتباطات در پیش دارد. شکی نیست نبرد ابری که میان شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ابری شکل گرفته، هر روز با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد چرا که هر یک از رقبا هر روز راهی سریعتر برای جذب مشتریان بیشتر در این بخش را خواهند یافت و این مسدله کار را برای آی‌بی‌ام سخت خواهد کرد. بنابراین شرکت باید تلاش خود را بیش از پیش برای پیشرفت و رسیدن به بالاترین‌ رده‌ در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس ابری به‌کار گیرد.

در جدول زیر سرویس ابری آی‌بی‌ام در رده پنجم قرار گرفته و برای رسیدن به رده‌های برتر در این بخش مطمئنا کار سختی در پیش خواهد داشت. البته با توجه به سابقه مدیرعامل این شرکت می‌توان گفت که موفقیت‌های آتی این شرکت دور از دسترس نخواهد بود. باتوجه به شناختی که از رومتی داریم، او هیچگاه برای بازگرداندن شرکت به جایگاه والایی که در گذشته داشته دریغ نمی‌کند البته این را می‌دانیم که او از اقدامات ریسکی که ممکن از است جلوی پیشرفت سرویس ابری این شرکت را بگیرد نیز کاملا اگاه است و البته سابقه درخشانی در پیشبرد اهداف شرکت در مسیر خواسته‌های مشتریان نیز دارد.

10 شرکت برتر دنیا در زمینه سیستم‌های ابری

حال باتوجه به درآمد سه‌ماهه اول شرکت آی‌بی‌ام در بخش ابری، دلایل اصلی پیشرفت آی‌بی‌ام  در این بخش و قرار گرفتن آن در رده پنجم برترین ارائه دهندگان سرویس ابری را در 10 مورد مجزا برایتان شرح داده‌ایم:

1. در 12 ماه اخیر، درآمد سرویس ابری آی‌بی‌ام 14.5 میلیارد دلار اعلام شده است. این یک درآمد عالی برای آی‌بی‌ام  محسوب می‌شود که البته موجب افزایش اعتبار سرویس ابری این شرکت در بین مشتریان، سرمایه‌گذاران و دیگر همتایان نیز شده است.

2. درآمد ناخالص این شرکت در سه‌ماهه اول امسال بیش از 35 درصد افزایش یافته است.

3. “Schroeter” در جلسه این شرکت اعلام کرد که شرکت آی‌بی‌ام به این نتیجه رسیده برای پیشرفت در بخش ابری و کمک به مشتریان در جهت حل مشکلات خود در این بخش، باید از تجهیزات شناختی (Cognitive) بر روی پلتفورم ابری خود استفاده کند و از این طریق بتواند برخی از مشکلات عمده در این صنعت را هم برطرف کند. تابحال هیچ شرکتی نتوانسته چنین اقداماتی را در سطحی که آی‌بی‌ام  آن را اجرا می‌کند انجام دهد.

4. سرویس ابری آی‌بی‌ام در صنایع بسیار گسترده ای به‌کارگرفته می‌شود. 10 بانک برتر جهان، 9 شرکت از 10 شرکت برتر در زمینه فروش محصولات و 8 خظ هوایی از 10 شرکت هواپیمایی برتر دنیا در حال حاضر از این سرویس استفاده می‌کنند.

5. آی‌بی‌ام  نگاه ویژه‌ای به شرکت‌های مختلفی که قصد دارند خود را در تجارت دیجیتال به‌طور گسترده مطرح کنند، دارد.

6. همکارای نوآورانه با Visa: آی‌بی‌ام  با همکاری با VISA که در زمینه کارت‌های اعتباری شهرت دارد و استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء Watson، قصد دارد خودروها، تجهیزات خانگی و دیگر دستگاه‌های هوشمند را به مقصد بعدی سرویس ابری خود تبدیل کند.

7. همکاری با سامسونگ: سرویس پیش‌بینی وضعیت آب و هوای شرکت آی‌بی‌ام به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض اسمارت‌فون‌های شرکت سامسونگ انتخاب شده است و این یعنی ده‌ها میلیون کاربر در سال 2017 با سرویس پیش‌بینی آب و هوای شرکت آی‌بی‌ام  سرو کار خواهند داشت.

8. همکاری با شرکت H&R Block: سرویس ابری شرکت آی‌بی‌ام در حال حاضر توسط 10  هزار شعب رسمی شرکت H&R Block که در زمینه خدمات مالیاتی فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود.

9. همکاری با Salesforce.com در زمینه هوش مصنوعی: قرارداد این همکاری ماه مارس امسال رسما اعلام شد.

10. همکاری گسترده آی‌بی‌ام و Blockchain: شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد در سه ماهه اول امسال همکاری خود بر پایه سیستم Blockchain را در 40 زمینه جدید آغاز کرده است. برترین مشتریانی که در حال حاضر از این سیستم استفاده می‌کنند، شرکت حمل و نقل Maersk، شرکت Northern Trust و سازمان غذا و دارو هستند.

به توجه به فعالیت و تلاش گسترده‌ی آی‌بی‌ام، انتظار می‌رود این شرکت در سال جاری از دستاوردهای جدید خود در این بخش رونمایی کند

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا