نمایشگاه 2020 CES

آی بی ام و نخستین سوپر کامپیوتر کوانتومی تجاری

شرکت IBM از اولین کامپیوتر کوانتومی تجاری برای استفاده خارج از آزمایشگاه  را در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرده است.

در این سیستم 20 کیوبیت-qubits، قطعات پردازشی کوانتومی و کلاسیک در یک پکیج جای گرفته شده و می‌توان از این سیستم برای اجرای برنامه‌های تحقیقاتی یا تجاری استفاده کرد.

این پکیج که سیستم IBM Q نام دارد، بسیار عظیم است و می‌تواند هرآنچه یک شرکت برای شروع پروژه‌های پردازش کوانتوم نیاز داشته باشد را تامین کند حتی تمام ماشین آلات مورد نیاز برای خنک کردن سخت افزارهای پردازش کواننتوم را نیز شامل می‌شود.

مرتبط: کامپیوتر کوانتومی چیست؟

کامپیوتر کوانتومی آی بی ام IBM

شرکت IBM از این سیستم به عنوان اولین سیستم پردازش کوانتومی تلفیقی جهانی یاد کرده که برای اهداف علمی و تجاری کاربرد دارد.  Arvind Krishna نائب رئیس ارشد شرکت  Hybrid Cloud  و مدیر بخش IBM Research در این‌باره می‌گوید:« سیستم IBM Q System One  یک قدم بزرگ در جهت  دهی تجاری به صنعت پردازش کوانتومی است. این سیستم جدید برای بسط پردازش کانتومی خارج از مرزهای یک آزمایشگاه تحقیقاتی و در محیط های متفرقه کاری، یک عنصر اساسی محسوب خواهد شد. ما همچنان تلاش داریم تا برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های عملی کوانتوم در زمینه‌های تجارت و علم را گسترش دهیم.»

کامپیوتر کوانتومی آی بی ام

ساخت کامپیوتر کوانتومی IBM باعث شده این شرکت بسیار از این بابت به خود ببالد که البته جای تعجب نیز ندارد، سیستم Q حقیقتا حیرت انگیز است! ارتفاع و عرض این دستگاه، حدود 2 متر و 70 سانت است و طراحی زیبا و متفاوتی دارد.

کامپیوتر کوانتومی آی بی ام IBM

برای اینکه یک کامپیوتر کوانتوم شخصی در خانه داشته باشید، بهتر است با خود شرکت IBM تماس بگیرید زیرا این دستگاه از آن دسته محصولاتی نیست که در فروشگاه آنلاین آمازون قابل سفارش باشد.

مرتبط:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا