تکنولوژی

شایعه: ظاهر متفاوت گوگل پیکسل 2

بر اساس اطلاعات منتشر شده از شرکت گوگل، محصول آینده این شرکت، گوشی پیکسل 2 (Pixel 2) قرار است با ظاهری متفاوت عرضه شود،اتفاقی که دقیقا برای گلکسی اس ‌، ال‌جی جی 6 و آیفون 8 افتاد.

 برنامه محبوبی در حوزه Benchmarking وجود دارد کهGFXBench  نام دارد و اطلاعاتی از گوشی پیکسل اکس‌ال 2Pixel XL2) ) را منتشر کرده و تعدادی از ویژگی‌های این محصول را معرفی کرده است مانند صفحه نمایش بزرگ 5.6 اینچی 2560*1312  و نسبت صفحه نمایش به کل دستگاه (Aspect Ratio) 18:9.

اما از کجا بدانیم که درصد نسبت تصویرAspect Ratio  این محصول از کجا مشخص ‌ 18 به 9 است؟ زیرا نسبت تصویر 16:9 که در پیکسل اکس ال استفاده شده بود، تصویری با کیفیت 2560*1440 ارائه می‌داد. اما سوالی در این به میان وجود می‌آید: آیا حالا که این درصد تغییر کرده، آیا کیفیت تصویر نیز در گوشی پیکسل 2 کم‌تر خواهد شد؟ نه لزوما، زیرا با این نسبت تصویر، گوشی باریک‌تر و با طول بیشتری داریم که به راحتی در یک دست جا می‌گیرد.

از طرف دیگر، گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی با وجود نسبت تصویر 18:9، تصویر 1440 پیکسل ارائه می‌دهند و به اندازه پیکسل 2 نیز باریک هستند و به علاوه پیکسل های عمودی بیشری نیز نمایش می‌دهند( به ترتیب 2960/2880*1440 پیکسل). البته سامسونگ برای صرفه جویی در مصرف باتری ، تنظیمات کیفیت پیش فرض گوشی اس8 را 2220*1080 قرار داده است که البته با وجود این نیز بازهم تصویر فوق العاده با کیفیتی ارائه می‌دهد.

دیگر ویژگی های پیکسل 2

صفحه نمایش گوشی پیکسل 2 تنها قسمتی نیست که خبرها پیرامون آن می‌چرخد. طبق گزارش GFXBench ، این گوشی مجهز به 4 گیگابایت رم و سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای 2.4GHz و پردازنده پرسرعت Qualcomm Adreno 540 است.

دوربین عقبی این گوشی 7 مگا پیکسل و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل معرفی شده است و شامل 100 گیگابایت حافظه است که شک بسیاری را برانگیخت. البته امکان دارد که GFXBench این اطلاعات را اشتباه متوجه شده باشد( این اتفاق قبلا نیز رخ داده) و یا صحبت از نمونه اولیه آزمایشی این محصول باشد.

اما مهم‌ترین خبر منتشر شده بازهم صفحه نمایش این محصول است. اگر گوگل تصمیم گرفته  که با ارائه نسبت تصویر ‌18:9 با محصولات شرکت‌های برتر این بازار رقابت کند، این محصول با این مشخصات باید حاشیه‌های بالایی و پایینی Bezels صفحه نمایش بسیار کمی داشته باشد.

تنها 3 یا 4 ماه تا زمان معرفی پیکسل 2 و پیکسل 2 اکس ال باقی مانده، اطلاعات بسیار کمی درباره این محصول تاکنون منتشر شده است و بازار شایعهها و خبرهای غیر رسمی پیرامون آن بسیار داغ است. در اخبار و شایعه‌های مختلف اعلام شده بود که گوشی Pixel 2 XXL در راه است که هنوز هیچ منبع خبری آن را تایید نکرده است. به جز آیفون، هیچ گوشی دیگری تا کنون نتوانسته از شر درز پیدا کردن اطلاعات قبل از زمان معرفی در امان بماند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا