اینترنتتجارت

طراحی سایت ارزان؛ یک انتخاب به ظاهر هوشمندانه!

وقتی صحبت از یک حضور موثر در فضای آنلاین برای کسب‌وکارها می‌شود، جذابیت طراحی سایت ارزان غیرقابل انکار است. در نگاه اول، این کار برای کسب‌وکارهای کوچک و افرادی که با محدودیت بودجه مواجه هستند یک راه حل مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌آید اما در پس این انتخاب فریبنده، حقایقی وجود دارد که ممکن است از آن بی‌خبر باشید.

درست است که طراحی سایت ارزان، می‌تواند با کمترین هزینه اولیه شما را به اهدافی نظیر تعامل با مشتری، نمایش سرویس و محصولات و همچنین تولید و انتشار محتوای مرتبط با برندتان برساند اما در زیر برچسب قیمت این نوع طراحی سایت، هزینه‌های پنهان و مشکلات احتمالی در کمین کسب‌وکار شماست. به عبارت دیگر، طراحی سایت ارزان به‌عنوان یک انتخاب اقتصادی، می‌تواند در ادامه هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل کند.

در این مطلب همراه ما باشید تا تله‌های پیش رو اما پنهان طراحی سایت ارزان را بررسی کنیم و راه‌حل‌های جلوگیری از آسیب‌های احتمالی را به شما ارائه دهیم.

طراحی سایت ارزان؛ میانبری فریبنده!

در دنیایی که وبسایت‎ها و پیج‌های فروشگاهی به اندازه فروشگاه‌های فیزیکی می‌توانند سودآور باشند، منطقی است که به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار با خود بگویید «تا وقتی با طراحی یک وبسایت ارزان قیمت، امکان کسب درآمد وجود دارد، چرا باید هزینه‌های اضافی را صرف یک وبسایت باکیفیت‌تر کرد؟» این یک سوال منطقی است!

از آنجایی که برای مدیر هر کسب‌وکاری، حتی پس انداز یک ریال هم ارزشمند است و می‌تواند آن را در بخش دیگری از بیزینس خود سرمایه‌گذاری کند، طراحی سایت ارزان قیمت با امکان کسب درآمد سریع، پیشنهادی است که نمی‌توان از آن به‌راحتی گذشت.

قطعا شما هم در مسیر طراحی سایت برای کسب‌وکارتان با بسیاری از تیم‌ها و شرکت‌های طراحی سایت ارزان آشنا شده‌اید که پیشنهادهای ارزان قیمت و فریبنده‌ای به شما ارائه کرده‌اند.

این شرکت‌ها عموما برای طراحی سایت، پکیج‌هایی ثابت با قیمت‌هایی وسوسه کننده که اغلب شامل طراحی تعداد مشخصی از صفحات، خرید هاست و دامنه و همچنین سطح محدودی از سفارشی‌سازی هستند را پیشنهاد می‌کنند. در نگاه اول، این موارد در کنار یک رابط کاربری معمولی و پشتیبانی سطحی ارائه شده، ممکن است برای ایجاد یک سایت کاربردی کافی به نظر بیاید اما واقعا مسئله به‌خوبی و خوشی همین‌جا تمام می‌شود؟

هزینه‌های پنهان طراحی سایت ارزان

مسلما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود! طراحی سایت ارزان هرچند در ظاهر انتخابی اقتصادی به نظر می‌رسد اما هزینه‌ها و دردسرهای زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

قربانی شدن کیفیت

«من آنقدر پولدار نیستم که چیزهای ارزان بخرم» یک ضرب المثل انگلیسی. زمانیکه قیمت کاهش پیدا می‌کند، کیفیت اولین شاخصی است که آسیب می‌بیند. درواقع این کاهش کیفیت ممکن است خود را در قالب مشکلاتی نظیر سرعت پایین بارگذاری سایت و واکنش‌گرا نبودن عناصر در دستگاه‌های مختلف نشان دهد.

همچنین طراحی سایت ارزان در اکثر موارد به دلیل استفاده از قالب‌های ساده یا نال شده، یک وبسایت مبتدیانه به کاربران ارائه می‌دهد که این امرباعث کاهش وجهه حرفه‌ای بودن سایت می‌شود.

خداحافظی با امنیت کامل

وقتی قرار است یک سایت با قیمت پایین طراحی شود، عموما مسئله امنیت چندان مورد توجه طراحان وبسایت قرار نمی‌گیرد؛ چراکه اولا در این موارد از قالب‌ها و افزونه‌های نال شده و کرکی استفاده می‌شود که سرشار از حفره‌های امنیتی هستند و ثانیا به‌کارگیری پروتکل‌های امنیتی و ایجاد زیرساخت‌های امن عموما پرهزینه و زمان‌بر هستند.

این نقصان امنیتی در سایت می‌تواند شما را به دردسر بیندازد؛ مخصوصا اگر داده‌های حساسی در بستر کسب‌وکار شما ردوبدل می‌شوند. سهل انگاری در مسائل امنیتی که می‌تواند حاصل طراحی سایت ارزان باشد، نتیجه‌ای جز درز اطلاعات و آلودگی وبسایت به بدافزارها و تابلوی خوش آمدگویی به هکرها برای شما نخواهد داشت.

مسیری دشوار برای سئو

سئو سایت یکی دیگر از مفاهیم ضروری در بحث افزایش مخاطبان و برند کردن کسب‌وکار شماست که بخش بزرگی از آن وابسته به ساختار سایتی است که برای شما طراحی و برنامه نویسی می‌شود.

از آنجایی که محصول نهایی طراحی سایت ارزان، یک سایت با ساختار فنی ضعیف، دارای رابط کاربری نامناسب و تشکیل شده از عناصر و افزونه‌های بی‌کیفیت است، پس در نتیجه درک این ساختار برای موتورهای جست‌وجو قابل فهم نخواهد بود و عملکرد ضعیف سایت موجب نارضایتی کاربران و خروج سریع آن‌ها از وبسایت خواهد شد.

به این ترتیب، یک سایت طراحی شده با هزینه پایین بدون توجه به بهینه‌سازی‌های لازم در سئو، نه تنها موجب نارضایتی کاربران و آسیب به برند شما می‌شود بلکه می‌تواند شما را در کسب رتبه و دریافت بازدید از طریق موتورهای جستجو دچار مشکل کند.

امکان سفارشی سازی حداقل

درواقع رسالت و هدف یک وبسایت این است که هویت برند و کسب‌وکار شما را در فضای آنلاین به درستی ترسیم کند و آن را متمایزتر از رقبا به مخاطبان نمایش دهد. طراحی سایت ارزان، اقدامی است که به‌واسطه استفاده از قالب‌های آماده و تکراری با امکانات ابتدایی محدود و همچنین توجه و تمرکز پایین شرکت طراح سایت، شانس سفارشی‌سازی، برندینگ و ایجاد یک هویت بصری ویژه را از کسب‌وکار شما می‌گیرد.

آسیب به برند و هویت بصری

وبسایت کسب‌وکار شما، اولین نقطه ملاقات مشتری با شماست؛ به همین دلیل، کمترین اشتباه در کارکرد یا ظاهر سایت می‌تواند فورا ذهنیت مشتری را نسبت به برند تغییر دهد. کند بودن عملکرد سایت، توقف‌های پی‌درپی و طراحی ضعیف که از نتایج طراحی سایت ارزان هستند، می‌توانند به اعتماد مشتری نسبت به شما آسیب بزنند.

به این ترتیب، به‌مرور هویت برند شما به یک هویت نه چندان حرفه‌ای برای مشتریان تبدیل می‌شود که حتی نمی‌تواند وبسایت خودش را مدیریت کند. در واقع این مهم‌ترین آسیبی است که شما را تهدید می‌کند؛ چراکه جبران آن گاهی غیر ممکن است.

از دست دادن مشتریان و کاهش درآمد

یکی دیگر از هزینه‌های پنهان ناشی از طراحی سایت ارزان، از دست دادن درآمد و فرصت جذب مشتریان بالقوه‌ای است که به خاطر کیفیت پایین سایت تصمیم گرفته‌اند دیگر از شما خرید نکنند.

درواقع در این حالت، زیانی که شما به دلیل از دست رفتن مشتریان می‌کنید، بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که در ابتدا به خاطر طراحی سایت ارزان صرفه‌جویی کرده‌اید. این مسئله در وبسایت‌های فروشگاهی آسیب را تشدید می‌کند. درواقع با ایجاد یک سایت ضعیف، شما مشتری خود را برای رقبا می‌فرستید!

چگونه جلوی فاجعه را بگیریم؟

از آنجایی‌که وبسایت‌ها اصلی‌ترین عامل جذب مشتریان در فضای آنلاین هستند؛ پس بهتر است به جای انتخاب راه حلی مانند طراحی سایت ارزان، استراتژی‌های زیر را برای ایجاد یک پلتفرم آنلاین پیش بگیرید:

  • روی کیفیت سرمایه گذاری کنید: به وبسایت تنها به دید پلتفرمی برای حضور در فضای مجازی نگاه نکنید و آن را ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و جذب مشتری در آینده در نظر بگیرید. یک سایت باکیفیت می‌تواند باعث افزایش آمار بازدیدکننده‌ها، نرخ تبدیل به مشتری و جلب اعتماد کاربران شود.
  • قبل از اقدام خوب تحقیق کنید: به این مسئله توجه کنید که هزینه تنها مسئله پراهمیت در طراحی سایت نیست؛ بلکه همکاری با یک تیم حرفه‌ای که بتواند ماهیت کسب‌وکار شما را به خوبی درک کند نیز مهم است.
  • نیازهای خود را درک کنید: قبل از شروع، حتما درباره نیازهای اصلی کسب‌وکار و هدف طراحی سایت اطمینان حاصل کنید. این مسئله می‌تواند به طراح سایت کمک کند راحت‌تر وبسایت متناسب با نیازهای شما را بسازد و همچنین با حذف بخش‌های اضافی سایت، هزینه طراحی سایتتان را منطقی‌تر کند.

A diagram with colorful circles and text Description automatically generated

طراحی سایت ارزان قیمت؛ سراب موفقیت در عرصه دیجیتال

شاید طراحی سایت ارزان از نظر اقتصادی گزینه مناسبی به‌نظر برسد اما هزینه‌هایی که می‌تواند به کسب‌وکار شما تحمیل کند، می‌تواند آن را به یک گزینه پر هزینه تبدیل کند. طراحی سایت ارزان باعث ایجاد نتایجی مانند کاهش کیفیت سایت، مشکلات سئو و کاهش بازدید، سفارشی‌سازی محدود، ریسک‌های امنیتی و همچنین امکان توسعه پایین می‌شود که در نهایت به‌صرف هزینه‌های چند برابری منجر می‌گردد.

درکنار این نتایج فاجعه‌بار شما متحمل هزینه‌های پنهانی نظیر آسیب به برند و از دست دادن مشتریان خود می‌شوید. به این ترتیب، خوب است برای آغاز طراحی سایت برای کسب‌وکارتان، خوب تحقیق کنید و سپس با مشورت یک تیم حرفه‌ای، قدمی به سمت موفقیت در عرصه دیجیتال بردارید.

شرکت یوتا، یکی از شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت در تبریز است که علاوه‌بر ارائه رایگان مشاوره طراحی سایت در سایر زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ نیز راه‌حل‌های متناسب با نیازهای کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. طراحی سایت ارزان و کلا خدمات ارزان حوزه دیجیتال مارکتینگ دقیقا همان حکایت هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری رو دارن.
    اگر برای کسب وکار خودتون ارزش قائل هستید هیچوقت کیفیت رو فدای قیمت نکنید چون در نهایت هزینه تمام شده همکاری با افراد بیسواد و پر مدعا بسیار بیشتر خواهد بود.
    من خودم در حوزه طراحی سایت در تبریز با وعده قیمت طراحی سایت ارزان گول خوردم و به جای دو میلیون تومان فقط بیست میلیون هزینه کردم تا سایتم رو از دست اون تیم و فرد دربیارم.

  2. من خودم با یه شرکتی سر قیمت پایین توافق کردم ولی بعدا برای هر تغییری کلی پول ازم میخواستن که دیگه در نهایت مجبور شدم باهاشون قطع همکاری کنم.
    یعنی قیمت طراحی سایت متناسب میشه با خدمات طراحی سایت و کیفیت سایتی که براتون طراحی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا