تکنولوژی

شکایت کسپرسکی از مایکروسافت ادامه دارد

شرکت روسی عرضه کننده سیستم‌های امنیتی «کسپرسکی» چندین شکایت دیگر را علیه مایکروسافت تنظیم کرد. این بار پرونده‌های شکایت کسپرسکی به «کمیسیون اروپا» و «اداره مرکزی فدرال آلمان» انتقال یافت.

به گزارش همکاران‌سیستم، شرکت «کسپرسکی» ادعا کرد مایکروسافت برای شرکت‌های نرم‌افزاری توسعه‌دهنده ابزارهای امنیتی اختلال ایجاد می‌کند و این مشکل به واسطه‌ی سیستم «ویندوز دیفندر» روی سیستم عامل «ویندوز ۱۰» ایجاد می‌شود. شرکت «کسپرسکی» سال گذشته شکایت خود را به «سازمان فدرال خدمات ضدانحصاری» روسیه تحویل داد. از آن زمان به بعد مقامات روسیه تحقیقات گسترده خود را مبتنی بر پرونده‌ای که در نوامبر ۲۰۱۶ تشکیل شد آغاز کردند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت شرکت آنها پس از اتفاق سال گذشته توانست با «کسپرسکی» گفت‌وگو کند. با این حال، هیچ گونه جلسه حضوری بین نمایندگان دو شرکت برگزار نشد. مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «هدف اصلی مایکروسافت حفظ مشتریان است و ما از این مسئله اطمینان کامل داریم که قابلیت‌های امنیتی ویندوز ۱۰ مطالب قوانین رقابتی هستند. ما همیشه به بازخوردی که از جانب دیگر شرکت‌ها به گوش می‌رسد علاقمند هستیم و همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های توسعه‌دهنده ابزارهای ضدبدافزار انجام می‌دهیم. ما چند ماه قبل به صورت مستقیم با کسپرسکی صحبت کردیم و این پیشنهاد را دادیم تا یک مدیر ارشد در این زمینه صحبت کند تا مشکل برطرف شود. لازم به ذکر است تاکنون این جلسه ملاقات حضوری برگزار نشده است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا