تکنولوژی

رابط کاربری کورتانا در ویندوز 10 تغییر می‌کند

از زمانی که کورتانا به دنیای کامپیوترها آمده، مایکروسافت همواره تغییرات و پیشرفت‌های مهمی در ظاهر و کارایی این دستیار شخصی به‌وجود آورده است. اخیرا نیز مایکروسافت در حال بررسی تغییرات شکل گرفته در بخش جستجوی کورتانا در ویندوز 10 بوده که نشانگر نقش پرر‌نگ‌ت موتور جستجوی Bing در این دستیار شخصی است. ظاهرا این تغییرات برای برخی از کاربران ویندوز 10 پدیدار شده که البته گفته می‌شود فعلا به‌صورت آزمایشی و موقتی هستند.

اگر شما هم یکی از این کاربران خوشبخت باشید، احتمالا رابط جستجوی جدید که در کورتانا پدیدار شده است را مشاهده خواهید کرد. ظاهرا در رابط کاربری جدید یک پنل کشویی جدید  در سمت چپ اپلیکیشن کورتانا ظاهر می‌شود که نتایج جستجوها را به‌طور گسترده‌تر نمایش می‌دهد. برای مثال، زمانی که متن ترانه یک موزیک را جستجو می‌کنید، می‌توانید نتایج جستجویتان در صفحات مختلف موتور جستجوی Bing نیز مشاهده کنید. در ضمن در قسمت نتایج جستجو که در پنجره‌ی Bing ظاهر می‌شوند، می‌توانید از دیگر گزینه‌ها مانند تصاویر یا ویدیوی مرتبط با متن ترانه‌ای که جستجو کرده‌اید نیز استفاده کنید.

این رابط کاربری جدید برای کورتانا بدون شک بسیار عالی و کاربردی خواهد بود و اگر کورتانا می‌توانست نتایج جستجو را خودش به‌طور کامل نشان می‌داد، خیل بهتر می‌شد. در حال حاضر در ویندوز 10، زمانی که متن یک ترانه را جستجو می‌کنید، کورتانا نتایج جستجو را به کاربر نشان می‌دهد اما این ویژگی جدید که مایکروسافت به کورتانا اضافه کرده، یک پنل جستجوی اضافی را به‌وجود می‌آورد که شاید خیلی مورد استقبال کاربران قرار نگیرد. اما با این وجود، چنین ویژگی امکان دسترسی به دیگر گزینه‌های از جمله تصاویر و ویدیوهای مرتبط با موضوع جستجو را به کاربران نشان خواهد داد.

هنوز مشخص نیست که این تغییرات برای تمامی کاربران ویندوز 10 به‌وجود خواهد آمد یا خیر. مایکروسافت مراحل آزمایش این رابط کاربری جدید کورتانا را به‌تازگی آغاز کرده بنابراین تا چند هفته دیگر مشخص می‌شود که آیا این تغییرات برای تمامی کاربران قابل استفاده خواهد بود یا مایکروسافت کلا از خیر آن خواهد گذشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا