تکنولوژی

سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری بیل گیتس

موسس شبکه اجتماعی LinkedIn، آقای رید هافمن امروز اعلام کرد که قرار است مبلغ قابل توجهی در وبسایت مخصوص دادخواست‌های قضایی Change.org سرمایه گذاری کند. هافمن به همراه سرمایه گذاران سرشناسی از جمله بیل گیتس و سم آلتمان، قرار است مبلغ 30 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه گذاری اختصاص دهد. هافمن در اکانت لینکدین خود درباره این موضوع نوشت: “وبسایت Change.org مرکزی برای اقدامات جمعی است که با در نظر گرفتن سیر در حال رشد مشارکت مدنی، یک نیروی حیاتی برای اعمال دموکراسی در منطقه محسوب می‌شود. فعالیت‌های این شرکت کمک می‌کند تا افراد، بدون اعمال لابی گری بتوانند به روی مسائل مربوط به سیاست‌های پیرامون خود تاثیر داشته باشند.”

این سازمان که در سال 2007 توسط Ben Rattray تاسیس شد و از آن به بعد بیش از 200 میلیون نفر در سرتاسر جهان از این وب سایت برای افزایش آگاهی در بسیاری از زمینه‌ها مانند حقوق بشر، محیط زیست، آموزش و پروش و مسائل مربوط به سلامت استفاده می‌کنند. Rattray در پستی اعلام کرد:” ما در حال حاضر، مراحل اولیه توسعه یک نوع از دموکراسی جدید و مشارکتی را سپری می‌کنیم و به منظور تحقق بخشیدن به پتانسیل‌های صنعت تکنولوژی در حوزه مشارکت‌های مدنی، باید ابزاری فراهم کنیم که به ما امکان مداخله فعال‌تر و دسترسی بیشتر می‌دهد”. اما این شرکت قرار نبوده بدون سوددهی بچرخد. این شرکت مدعی است که با دریافت هزینه از شرکت‌ها و موسسات غیرانتفاعی، در سال حدود 20 میلیون دلار درآمد دارد. ما متاسفانه این شرکت نتوانست چندان سود ده باقی بماند و مجبور شد 30 درصد از پرسنل خود را در ماه سپتامبر، تعدیل نیرو کند و از آن به بعد نیز به موسسات سرمایه گذاری جمعی یا Crowdfunding معرفی شد.

این اولین باری نیست که آقای هافمن به روی تیمChange.org  سرمایه گذاری می‌کند. در سال 2014، او بخشی از گروه بزرگ‌تری از سرمایه گذاران از جمله ریچارد برانسون، اشتون کاچر و ایو ویلیامز از موسسان توییتر بود.

منبع : آی ای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا