ارز دیجیتال

استفاده ناسا از بلاک چین برای ذخیره داده ها در کره ماه

فناوری بلاک چین فقط مربوط به زمین نیست. شما حتی اگر از کهکشان راه شیری نیز بیرون بروید می‌توانید از بلاک چین استفاده کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ناسا توانسته فناوری بلاک چین را برای ذخیره اطلاعات بدست آمده از کره ماه استفاده کند. ولی چرا ناسا باید این کارها را انجام دهد؟ در این مقاله نیز ما قصد داریم به بررسی استفاده ناسا از بلاک چین برای ذخیره داده‌ها در کره ماه بپردازیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی استفاده بلاک چین از سوی ناسا برای ذخیره اطلاعات در ماه

ناسا به تازگی از یک استارتاپ موسوم به لون استار استفاده می‌کند و میخواهد همکاری خاصی را برای توسعه مراحل جدید برای بلاک چین انجام دهد.  در واقع استفاده از بلاک چین برای ناسا می‌تواند به ذخیره سازی داده‌ها از طریق فناوری بلاک چین برای ذخیره ایمن داده‌ها درماه کمک کند.

استفاده از بخش توزیع بلاک چین که به آن دفتر کل گفته می‌شود، می‌تواند داده‌های مهم در مورد فضا پیما‌ها و محموله‌ها و اهداف ماموریت در ماه را ذخیره کند.  استفاده از فناوری بلاک چین نیز باعث افزایش دقت و شفافیت داده‌های سازمان‌های مختلف و آژانس‌های فضایی در ماه نیز خواهد شد. به کارگیری کیف پول دیجیتال می‌تواند در این امر اهمیت داشته باشد اما دقت کنید که لازم است از بهترین کیف پول ارز دیجیتال استفاده نمایید.

رفتن به سیاره دیگر برای زندگی

استفاده از بلاک چین معمولا توانسته از سیارات دیگر یک منبع در آمد برای افرادی مثل ایلان ماسک تبدیل کند.  نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ذخیره سازی داده‌ها در بلاک چین در حد چند مگابایت نیست، بلکه در حد چند ترابایت خواهند بود.

معمولا داده‌های مربوط به ماه فقط مثل سفر به ماه نیست، اطلاعاتی که در کره ماه وجود دارد، مربوط به راز‌ها و رمز‌هایی است که در کره ماه وجود دارد.  بلاک چین در واقع می‌تواند اطلاعات نامرئی در کره ماه را ذخیره نماید.  بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیز می‌تواند ویژگی‌هایی در این خصوص به خودش اختصاص دهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این اطلاعات جز چه اطلاعاتی هستند که قابلیت ذخیره آن‌ها بر روی بلاک چین است؟

اطلاعات کره ماه در بلاک چین

کره ماه نصف جاذبه زمین را دارا است، البته رقم خاصی را نیز نمی‌توانیم برای آن در نظر بگیریم.  نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وجود این دست از اطلاعات می‌تواند وجود برخی از تمدن‌ها را در کره ماه به ما نشان دهد. نکته دیگر این است که بلاک چین بستری امنیتی است و صد درصد ناسا، میلیارد‌ها اطلاعات از کره ماه در اختیار دارد و این که ایالات متحده با ایجاد توهم توطئه سعی در ایجاد تشویش در اذهان عمومی دارد به طوری که باعث می‌شود تا کشورهای دیگر از بررسی کره ماه سر باززنند.

معمولا اطلاعاتی که ناسا در کره ماه ذخیره می‌کند و این کار را بر روی بلاک چین انجام می‌دهد بیشتر اطلاعات صوتی و تصویری و دیداری هستند.  معمولا روند انتقال داده باید از ماه به زمین در کمترین زمان ممکن نیز صورت گیرد، به همین جهت زیر ساخت‌های بلاک چین باعث می‌شوند تا روند انتقال اطلاعات به خوبی در این بخش انجام شود.  حال باید در نظر بگیرید که داشتن امنیت و دوام سیستم‌های بلاک چین چه تاثیراتی می‌تواند بر روی اطلاعات محرمانه داشته باشد که فقط رییس ناسا و کارمندان آن به همراه رییس جمهور آمریکا به آن دسترسی داشته باشند.  آکادمی حسینی فایننس نیز در این زمینه اطلاعاتی را می‌تواند در اختیار شما قرار دهد.

آیا بلاک چین در ماه می‌تواند اطلاعاتی را طبقه بندی کند که در زمین قابل بازیابی نباشد؟

خیر کلیه اطلاعات مربوط به بلاک چین، در واقع اطلاعاتی هستند که بر مبنای اطلاعات زمینی در نظر گرفته می‌شوند.  همچنین باید در نظر بگیرید که امنیت بلاک چین در واقع باعث می‌شود تا ارتباط بین زمین و ماه بدون دخالت هیچ چیزی انجام گیرد.  حال باید به این مورد نیزتوجه داشته باشید که ناسا شرکتی است که علاوه بر ارزهای دیجیتال سعی می‌کند بستر گسترده‌ای را در حوزه انتقال داده‌ها فراهم آورد.  این بستر در واقع یکی از مواردی است که می‌توانیم به عنوان مغز متفکر ناسا آن را در نظر بگیریم.

حال باید به این مورد توجه داشته باشید که ناسا در حالت کلی بلاک چین را برای کلیه اطلاعات مربوط به سفرهای فضایی مورد استفاده قرار می‌دهد.  این امر فقط مربوط به کره ماه نیست و کلیه کهکشان‌ها را نیز فرا خواهد گرفت.

ایجاد برخی از چارچوب‌های نظارتی نیز می‌تواند به ما کمک کند تا تمامی سازمان‌های فضایی بتوانند از طریق بلاک چین به یک بستر اطلاعاتی نیز برسند.  امنیت و دوام بلاک چین به خاطر این است که کسی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

نکته دیگر این است که ارزهای دیجیتال از زمان اختراع تا به الان باعث جریان میلیارد‌ها دلار پول به صورت دیجیتال شده اند.  خیلی از منابع مربوط به این پول‌ها معلوم نیست ولی ما می‌توانیم این نکته را در نظر بگیریم که این پول‌ها در واقع همان ارزهای دیجیتالی هستند که ناسا به عنوان داده‌های الکترونیکی از ماه به زمین آنها را انتقال میدهد.  در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که ناسا از ثروتی عظیم در ماه خبر دارد که هیچ کس به آن دسترسی نخواهد داشت مگر اینکه پول سفر به ماه را داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما استفاده از ناسا از بلاک چین برای ذخیره داده‌ها در کره ماه را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم.  نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اطلاعاتی که توسط بلاک چین برای ذخیره و انتقال به زمین در نظر گرفته می‌شوند بیشتر داده‌هایی هستند که فقط دانشمندان از آن سر در می‌آورند و برای فهمیدن آن‌ها باید به سراغ میلیون‌ها کتاب رفت تا به نتیجه کار دست یابیم. برای مطالعه بیشتر مقالات مرتبط با دنیای تکنولوژی ارزهای دیجیتال کافی است عبارت بلاگ حسینی فایننس را در گوگل جستجو کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا