تکنولوژی

پردازشگر Core i9 اینتل رونمایی می‌شود؟

در چند سال گذشته، پردازنده Core i9 حکم اسب تک شاخ را داشته است که هر چند وقت یکبار شایعه رونمایی از آن پخش می‌شد و برای مدتی امید به ارتقاء پردازنده‌های فعلی توسط اینتل در طرفداران زنده می‌شد. حال شایعه جدیدی در این زمینه منتشر شده که احتمال قریب ‌الوقوع بودن رونمایی از نسل جدید پردازنده‌ها را بیش از پیش قوت می‌بخشد.

این خبر در انجمن Anandtech منتشر شد که همراه آن تصویری از نسل جدید پردازنده‌های اینتل را نیز نشان می‌داد. این پردازنده‌ها بر اساس معماری LGA-2066 طراحی شده‌اند و در صورتی که این شایعات حقیقت داشته باشند، به زوی شاهد نسل جدیدی از پردازنده‌های فوق پیشرفته و قدرتمند خواهیم بود.

طبق چزئیات به‌دست آمده از این تصویر، پردازنده جدید Core i9 در چهار مدل مختلف یعنی از مدل Core i9-7800X تا Core i9-7920X معرفی خواهند شد. این پردازنده‌ها حداقل 6 هسته و 9 رشته (thread) خواهند داشت و سرعت انها حداقل 3.5 گیگاهرتز و مدل‌های بالاتر، از 4.0 گیگاهرتز توربو 2.0 آغاز و تا مقدار نامعلومی متغیر خواهند بود.

به دلیل ناخوانا بودن تصویر بالا، در اینجا جدولی از مشخصات فنی پردازشگرهای Skylake-X و Kabylake-X که احتمالا در آینده نزدیک معرفی می‌شوند را تهیه کرده‌ایم.

ظاهرا اینتل قصد دارد تسلط و یکه تازی خود در بازار پردازشگرها را همچنان ادامه دهد و هیچ ترس و شکی در گسترش و ارتقاء پردازنده‌های خود ندارد. با اینکه احتمال می‌رود پردازنده‌های جدید در ماه ژوئن و پردازنده Core i9-X در آگوست رونمایی ‌شوند، فعلا اطلاعی از قیمت آنها در دست نداریم اما در این مسئله شکی نیست که بسیاری از اقشار جامعه قدرت خرید نسل جدید پردازنده‌های فوق قدرتمند اینتل را نخواهند داشت.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا