تکنولوژینمایشگاه 2020 CES

اینتل در CES 2020 از سیستم خنک‌کننده جدیدی ویژه لپ‌تاپ‌ها رونمایی می‌کند

شمارش معکوس برای افتتاح یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای دنیای فناوری تحت عنوان CES آغاز شده و طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت اینتل قصد دارد تا طی مراسمی از سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای برای کاهش دمای انواع لپ‌تاپ و نوت‌بوک‌ها رونمایی کند.

گفته می‌شود که طراحی این سیستم به گونه‌ای خواهد بود که قادر است به لطف برخورداری از گرافیت و محفظه‌های بخار، تا 30 درصد دمای دستگاه را کاهش دهد. طبق آنچه وب‌سایت DigiTimes به نقل از منابع آگاه منتشر کرده، دستاورد اینتل از محفظه‌های بخار و همچنین ورق‌های گرافیتی برخوردار خواهد بود و جایگزین ماژول‌های گرمایی مرسوم در لپ‌تاپ‌ها که بین کیبورد و صفحه بیرونی دستگاه تعبیه می‌شوند، خواهد شد.

روش کار این سیستم خنک‌کننده، انتقال گرما از دستگاه به قسمت پشتی صفحه است که در این نقطه می‌توان بهتر آن را از بین برد. این دستاورد که بخشی از پروژه Project Athena محسوب می‌شود که به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌هایی بدون فن و البته با ضخامت بدنه کمتری به بازار عرضه کنند. این سیستم از این دو جهت حائز اهمیت است و بی‌تردید می‌تواند مورد استقبال شرکت‌ها قرار گیرد.

از جمله مزیت‌های استفاده از سیستم‌های مجهز به محفظه‌های بخار به نسبت ماژول‌های لوله‌های گرمایی این است که از خاصیت انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و دست تولیدکننده را برای اعمال تغییرات باز می‌گذارد.

اینتل در CES 2020 از سیستم خنک‌کننده جدیدی ویژه لپ‌تاپ‌ها رونمایی می‌کند

گفتنی است تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ها برای استفاده از این فناوری، می‌بایست تغییراتی را در لولای محصولات خود اعمال کنند تا بتوان ورق‌های گرافیتی را که مسئولیت انتقال گرما را برعهده دارند، در دستگاه تعبیه کرد. نمایشگاه CES 2020 از هفتم ژانویه سال آینده در شهر لاس وگاس آمرکیا آغاز می‌شود و تا دهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا