تکنولوژی

قابلیت‌های جدید تلگرام 4

طبق گفته شرکت تلگرام، به روز رسانی نسخه 4.0 امروز این برنامه به عنوان مادر تمام نسخه های تلگرام شناخته می‌شود و قابلیت‌های پیغام ویدیویی(Video message)، تلسکوپ (Telescope)، پرداخت از طریق ربات‌ها(Payment for Bots) و پلت فرم نمای فوری(Instant view Platform) همراه با این نسخه معرفی شده‌اند.

قابلیت پیغام تصویری یا Video Message

طبق ادعای شرکت تلگرام، کاربران از سادگی و سرعت قابلیت اخیر تماس صوتی این برنامه راضی بوده‌اند. حالا قابلیت پیغام تصویری تصویری نیز به برنامه اضافه شده و کاربران می‌توانند از امروز از آن استفاده کنند. برای ارسال پیام تصویری، صفحه چتی باز کنید و گزینه میکروفون را انتخاب کنید تا حالت دوربین باز شود. حالا تنها کاری که باید بکنید این است که آیکون دوربین را انتخاب کنید و روی آن نگه دارید و یک پیغام تصویری از خود ضبط کنید. بعد از اتمام ضبط، پیغام تصویری شما در چشم برهم زدنی به مخاطب مورد نظر خواهد رسید.

قابلیت جدید پیغام تصویری، بسیار پر سرعت است زیرا تلگرام حجم فایل دریافت شده را کم می‌کند و حتی زمانی که کاربر در حال ضبط پیغام است، ارسال آن را آغاز می‌کند. به علاوه اگر کسی نخواهد با نگه داشتن دگمه، تصویر خود را ضبط کند می‌تواند با کشیدن صفحه به بالا، دوربین را در حالت ضبط قفل کند. این ویژگی برای افرادی که دستشان بند است و میخواهند پیغام تصویری ارسال کنند، زیاد به کار خواهد آمد.

پیغام‌های تصویری به صورت اتوماتیک، دانلود و پخش می‌شوند ( البته می‌توانید این ویژگی را در قسمت تنظیمات تغییر دهید) و در کل عملکردی مشابه با پیغام صوتی دارد. در هنگام تماشای یک پیغام تصویری نیز می‌توانید صفحات چت دیگری را نیز باز کنید درحالیکه ویدیو در گوشه تصویر نمایش داده می‌شود. همینطور می‌توانید جای آیکون فیلم را تغییر دهید و یا ویدیو را متوقف کنید.

 

قابلیت تلسکوپ – Telescope

بسیاری از افراد محبوب، برای خود صفحات عمومی تلگرام بازگشایی کرده‌اند و طرفداران خود را به پیوستن به کانال خود تشویق می‌نند. پیغام تصویری، ارتباط با کاربران را بیش از قبل راحت‌تر می کند. قابلیت جدید دیگری نیز که از امروز در دسترس قرار خواهد گرفت، تلسکوپ نام دارد که یک پلت فرم اختصاصی برای دانلود  پیغام‌های تصویری است و برای افرادی که می‌خواهند از طریق این ویدیوها با مخاطبان خود در خارج از فضای تلگرام ارتباط برقرار کنند، به کار می‌آید.

با تلسکوپ، پیغام‌های صوتی عمومی در تلگرام این امکان را خواهند داشت که در خارج از فضای این برنامه نیز در دسترس قرار بگیرند. این قابلیت، ویدیوهای زیر 1 دقیقه را در همه جا به صورت اتوماتیک پخش خواهد کرد و حتی اگر کسی اکانت تلگرام نیز نداشته باشد، بازهم قادر خواهد بود آنها را تماشا کند.

تمام کانال‌های پابلیک یا عمومی در تلگرام، از این به بعد یک URL اختصاصی به نام Telescope.pe URL دارند مانند telesco.pe/myitiran که از طریق آن، تمام پیغام‌های تصویری مربوط به آن کانال در دسترس کاربران فضای مجازی قرار خواهد گرفت. هر زمانی که یک پیغام ویدیویی به روی کانال پابلیک خود به انتشار می‌گذارید، آن ویدیو به روی Telesco.pe نیز ذخیره خواهد شد.

 

قابلیت مشاهده فوری (Instant View)

قابلیت مشاهده فوری برای پشتیبانی از هزاران سایت طراحی شده است و از این به بعد کاربران برای استفاده از مطالب دیگر وب‌سایت‌ها که  لینک آنها در برنامه تلگرام به اشتراک گذارده شده، نیاز به خروج از برنامه و باز کردن صفحه مرورگر ندارند. با این قابلیت، می‌توانید مطالب منتشر شده در وب سایت دیگری را به صورت کاملا منظم و خوانا در برنامه تلگرام مشاهده کنید که متن، تصاویر، فیلم و هر فایل دیگر منتشر شده در وب سایت نیز نشان داده خواهد شد. صفحات این قابلیت، حجم کمی دارند و روی سرورهای تلگرام ذخیره می‌شوند و به همین دلیل به سرعت بالا دانلود شده و نشان داده می‌شوند. به علاوه، مدیران وب سایت‌ها برای دسترسی کاربران تلگرام به وب سایت خود، نیاز به اعمال هیچ گونه تغییراتی در وب سایت خود ندارند. قابلیت اینستنت ویو، یک سری تنظیمات نیز دارد که مشاهده متون با رنگ پشت زمینه‌های مختلف، تنظیم اندازه و نوع فونت، تنظیم برای دید در شب از جمله این تنظیمات است.

 

قابلیت پرداخت برای روبات‌ها(Payment for Bots)

تصور کنید بتوانید تنها از طریق چند حرکت ساده در برنامه تلگرام، پیتزا سفارش دهید، کفش بخرید، تاکسی بگیرید یا کارت مترو خود را شارژ کنید! این تصور حالا به واقعیت پیوسته است.

قابلیت Bot Payments با همین هدف طراحی شده و از امروز در دسترس کاربران برنامه تلگرام قرار دارد. با دانلود برنامه تلگرام نسخه4.0، کاربران قادر خواهند بود که هزینه سرویس‌ها و کالاهای مختلف ارائه شده را پرداخت کنند. در این ربات، گزینه‌ای به نام “پرداخت” در پایین صفحه چت قرار می‌گیرد که کاربران می‌توانند از طریق آن، هزینه محصول مورد نظر را پرداخت کنند. با انتخاب گزینه پرداخت، کاربر می‌تواند اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کند و به سادگی و در امنیت کامل خرید خود را انجام دهند.

بیشتر پرداخت‌های اینترنتیدر این بوت فعلا توسط شرکت Stripe مدیریت می‌شوند اما ربات پرداخت تلگرام، پلت فرمی برای ارائه دهندگان خدمات پرداختی در سرتاسر دنیاست. سازنده بوت پرداختی، به زودی  قادر خواهد بود از دیگر ارائه دهندگان خدمات پرداختی نیز استفاده کند. تا چند روز آینده، سازندگان این بوت می‌توانند از خدمات شرکت RazorPay در کشور هند، از شرکت FlutterWave در کشورهای نیجریه، کنیا، غنا، آفریقای جنوبی و اوگاند و از شرکت PaymentWall در بیش از 190 کشور دیگر استفاده کنند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا