شبکه‌های اجتماعی

قابلیت تبدیل صوت به متن برای تمام کاربران تلگرام منتشر شد

برنامه تلگرام به‌روزرسانی مهمی را برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس معرفی کرده که قابلیت‌های جدیدی دارد. کاربران نسخه پرمیوم برنامه تلگرام، از سال پیش به قابلیت متفاوتی دسترسی داشتند که از طریق آن می‌توانستند رونوشت پیغام‌های صوتی و ویدیویی را ببینند. تلگرام حالا این قابلیت را برای دیگر کاربران نیز ارائه کرده، البته به صورت محدودتر. در این قابلیت، کاربران نسخه رایگان تلگرام می‌توانند در هفته، دو پیغام صوتی یا ویدیویی را به متن نوشتاری تبدیل کنند. در پیغام‌های صوتی، تنها کافیست آیکون  →A را انتخاب کنید و متن گفتگوی داخل پیغام صوتی را دریافت کنید.

تلگرام اعلام کرده که این قابلیت به تدریج به برنامه اضافه می‌شود و به یک‌باره در دسترس کاربران نسخه رایگان قرار نخواهد گرفت.

از طرف دیگر، تلگرام تلاش دارد کانال‌یابی را برای کاربران راحت‌تر کند. به عبارت دیگر هر بار که کاربر عضو یک کانال می‌شود، کانال‌های public یا عمومی مشابه نیز به وی نشان داده خواهد شد. در این قابلیت، کاربر با رفتن به پروفایل کانال مربوطه، می‌تواند به لیست کانال‌های مشابه دسترسی پیدا کند.

قابلیت دیگری که اضافه شده، امکان اضافه کردن کامنت ویدیویی روی استوری‌های داخل تلگرام است. کاربر این امکان را دارد تا سایز پیغام تصویری و جای آن را روی صفحه تغییر دهد. در این قابلیت با نگه داشتن آیکون دوربین در قسمت story ، می‌توانید یک کلیپ سلفی ضبط کنید.

پست مجدد استوری‌های دیگران نیز آسان شده است. برای این کار تنها کافی است در یک استوری، گزینه share  را انتخاب کرده و بعد می‌توانید آن استوری را مجددا پست کنید. البته این قابلیت تنها برای استوری‌هایی امکان پذیر است که به صورت پابلیک یا عمومی منتشر شده‌اند. ارسال کامنت ویدیویی برای یک استوری هم امکان پذیر است.

در تلگرام همه می‌توانند یک عکس پشت زمینه برای هر صفحه چت خود انتخاب کنند. ادمین کانال‌ها هم می‌توانند تعدادی از شکلک‌ها را برای واکنش مخاطبان به روی هر کدام از پست‌های کانال خود انتخاب کنند.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا