تکنولوژی

ساعت‌های هوشمند پشتیبانی کننده از Android Wear 2.0

گوگل اعلام کرد بالاخره به روزرسانی نهایی سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند  اندرویدی که کاربران مدت‌ها منتظر آن بودند را ارائه خواهد کرد. قرار است نسخه 2.0 این به‌روزرسانی در روزهای آتی و با پشتیبانی از اسمارت‌واچ‌های بیشتری معرفی شود.

Android Wear 2.0 که جدیدترین به‌روزرسانی گوگل جهت استفاده بر روی گجت‌های پوشیدنی اندرویدی محسوب می‌شود، از زمان اعلام آن تا زمان ارائه با تاخیرهای متعددی مواجه شد. دلیل این دیرکرد، باگ‌های مشاهده شده هنگام اجرای آزمایشی آن بر روی برخی از اسمارت‌واچ‌ها اعلام شده بود. گوگل هیچ جدول زمانی دقیقی برای ارائه نسخه 2.0 این سیستم عامل اعلام نکرد که این مسئله به نوبه خود موجب افزایش خشم کاربران گردید.

با این وجود، روز پنجشنبه 20 آپریل، مدیر بخش رسانه‌ای گوگل اعلام کرد که تعدادی بیشتری از اسمارت‌واچ‌های موجود در بازار از این آپدیت پشتیبانی خواهند کرد و به زودی قادر به دریافت نسخه 2.0 این به‌روزرسانی خواهند بود.

چه دستگاه‌هایی از این آپدیت جدید پشتیبانی می‌کنند؟

هفت اسمارت‌واچ جدید که در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم، به لیست گجت‌های پشتیبانی کننده این آپدیت اضافه شدند و در اواخر آپریل و اوایل ماه می می‌توانند آن را دریافت کنند.

 LG Watch Urban 2nd Edition LTE

Asus ZenWatch 2

ایسوس Asus ZenWatch 3

Huawei Watch Ladies

Moto 360 نسل 2

Moto 360 اسپرت

اسمارت‌واچ‌هایی که از آپدیت نسخه 2.0 پشتیبانی نمی‌کنند

گوگل نام اسمارت‌واچ‌هایی که به دلیل نداشتن همخوانی کافی قادر به دریافت به‌روزرسانی نسخه 2.0 نخواهند بود را منتشر کرده است که در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم.

Samsung Gear Live

Sony Smartwatch 3

LG G Watch

Moto 360  نسل 1

Asus ZenWatch نسل 1

در ادامه گوگل اعلام کرد تمامی اسمارت‌واچ‌هایی که قرار است در سال 2017 معرفی شوند، مجهز به سیستم عامل Android Wear نسخه 2.0 خواهند بود.

“ارنست” مدیر رسانه‌ای گوگل در انجمن پشتیبانی Android Wear گفت: “تمامی ساعت‌های هوشمند اندرویدی که در سال 2017 و بعدا معرفی می‌شوند، قابلیت دریافت نسخه 2.0 سیستم‌عامل Android Wear را خواهند داشت.”

تاخیر غیر منتظره Android Wear 2.0

نسخه آزمایشی آپدیت 2.0 فوریه امسال در اختیار کاربران سراسر دنیا قرار گرفت و گوگل قول داد که نسخه اصلی و کامل آن را در روزهای آینده منتشر کند. اما 6 هفته گذشت و از نسخه اصلی هیچ خبری نشد و صبر کاربران تا حد زیادی به‌سر آمد.

مدتی بعد گوگل اعلام کرد که در فازهای نهایی آزمایش این آپدیت چند باگ نرم‌افزاری جدید را مشاهده کرده است. از آنجایی که گوگل قصد داشت آپدیت نهایی عاری از هرگونه باگی به دست کاربران برسد، انتشار نسخه اصلی با تاخیر مواجه شد. اواخر ماه مارس بود که صاحبان برخی از اسمارت‌واچ‌ها از جمله، Fossil، Tag Heuer و کاسیو موفق به دریافت اولین نسخه‌ی آپدیت نهایی شدند.

باوجود شروع نه‌چندان قدرتمند اپدیت نسخه 2.0، در حال حاضر تعداد زیادی از اسمارت‌واچ‌های اندرویدی به‌روزرسانی نهایی را دریافت کرده‌اند. اگر شما نیز صاحب یکی از اسمارت‌واچ‌های نامبرده در پایین هستید، بنابراین می‌توانید سیستم‌عامل گجت خود را به نسخه 2.0 ارتقاء دهید.

Fossil Q Founder

Fossil Q Marshal

LG Watch Sport

LG Watch Style

LG G Watch R

LG Watch Urbane

Polar M600

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا