تکنولوژی

ضرر 2.8 میلیارد دلاری اوبر در سال 2016

طبق گزارش Bloomberg، شرکت ارائه دهنده سرویس حمل‌و‌نقل آنلاین اوبر با وجود درآمد 6.5 میلیارد دلاری‌اش در سال گذشته، 2.8 میلیارد دلار سرمایه را از دست داده است( به استثنای احتساب ضرر و زیان ناشی از کنار کشیدن از بازار کشور چین). خود این شرکت نیز این ارقام را تایید کرده است و برای اولین بار این ارقام را به صورت عمومی در معرض دید همگان قرار داده است تا به دیگران ثابت کند با وجود چالش‌های فراوانی که اخیرا با آن روبرو بوده است، همچنان یک شرکت پر سود است.

Racel Holt، یکی از مدیران شرکت اوبر در بیانیه ای اعلام کرد:”ما بسیار خوشبینانه برای توسعه سرویس خود و همچنین برطرف کردن مشکلات تلاش می‌کنیم.” طبق نظر تحلیل گران، میزان توسعه این شرکت بسیار بالاست و این رونق ناگهانی بدون هزینه نیست.

اوبر مانند هر شرکت خصوصی دیگری نیاز ندارد تا ارقام مربوط به سود و زیان خود را به صورت علنی منتشر کند اما بسیاری از مواقع شرکت‌های رو به رشد بعد از مواجه شدن با یک بحران، این ارقام را منتشر می کنند تا کارمندان، سرمایه گذاران و مشتریان را از میزان رشد کسب و کار خود مطلع کنند و آنها را از دست ندهند. این مسئله در مورد اوبر هم صدق می کند زیرا این شرکت در ماه ژانویه با اتهامات مختلفی روبرو شد که منجر به ایجاد حرکت خودجوشی در فضای مجازی تحت عنوان  اوبر را پاک کن شد.

درباره اوبر این مطالب را هم بخوانید : 

اعتراض دو سرمایه‌گذار اوبر به مدیریت این شرکت

عقب‌نشینی تلخ اوبر از چین

چگونه اوبر صنایع سنتی را مختل می‌کند

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا