تکنولوژی

برنامه مایکروسافت برای ساده کردن ساخت بازی Xbox

شرکت مایکروسافت برنامه جالبی معرفی کرده که به تمام سازندگان بازی‌های کامپیوتری این امکان را می‌دهد تا بدون دردسر وطی کردن مراحل پیچیده تایید صلاحیت،  برای کنسول بازی Xbox بازی طراحی کرده و آنها را بفروشند.

برنامه Xbox Live Creators Program، همانطور که از نامش پیداست، به تیم‌ها و یا سازندگان مستقل گیم این امکان را می‌دهد تا از طریق شرکت Xbox درآمد کسب کنند و بازی‌های خود را در بازار ایکس باکس به فروش برسانند. تا قبل از این، تمام سازندگان گیم که قصد داشتند چنین کاری انجام دهند، می‌بایست یا عضو یکی از شرکت‌های طراحی بازی‌های کامپیوتری و یا صوتی و تصویری بودند و یا از طریق Microsoft’s ID @Xbox، ثبت نام می‌کردند تا بتوانند مجوز تولید و عرضه بازی‌های خود را داشته باشند.

البته در مورد این برنامه جدید، مقررات و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. مثلا  بازی به صورتی باید ساخته شود تا روی تمامی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 ، قابل اجرا باشد و  یا بازی نباید صرفا مخصوص کنسول Xbox One  باشد. مایکروسافت همچنین حق دارد در صورت وجود مطالب غیر استاندارد ، خطرناک و یا نامناسب، – به زعم این شرکت –  بازی را از فروشگاه حذف کند.

لازم به ذکر است که این برنامه رایگان نیست. کاربر برای دسترسی به این برنامه باید  فقط یک بار مبلغی ما بین 20 تا 100 دلار پرداخت کند. به علاوه، فقط طراحانی که به برنامه ID @Xbox  پیوسته باشند قادر خواهند بود که نسخه مخصوص Xbox  را تولید کنند و یا قابلیت‌های چند نفره آنلاین و چند قابلیت دیگر را به  بازی خود بیفزایند. البته برنامه Creators Program با وجود محدودیت‌هایی که دارد، به طراحان این امکان را می‌دهد تا به لیدربوردهای ایکس باکس( Leaderboards) و همچنین قابلیت Party Chat دسترسی داشته باشند.

این برنامه فعلا در مرحله پیش نمایش قرار دارد و فقط در دسترس تعداد محدودی از طراحان است و قرار است به زودی به صورت عمومی عرضه شود.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا