تکنولوژی

نوآوری دیزنی :اتاق‌هایی با شبکه برق بدون سیم

شرکت تحقیقاتی دیزنی( شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ و لابراتوآرهای تحقیقاتی که توسط شرکت دیزنی اداره می‌شود) نوعی از  سیستم برق بدون سیم برای اتاق‌ها تولید کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال به پریزهای برق ، سیم و کابل و یا دستگاه‌های شارژر، وسایل الکتریکی خود را شارژ کنند. 

دیزنی همچنین آخرین شایعات و خبرهای مربوط به آیفون 8 را نیز منتشر کرده که در آن عنوان می‌شود شرکت اپل از تکنولوژی شارژ بدون سیم و دوربرد به جای استفاده از دستگاه‌های شارژر در آخرین مدل آیفون بهره برده است.

طبق طرح معرفی شده توسط Disney’s Research ، دیوارها، سقف و کف ساختمان همراه با پنل‌های آلمینیومی ساخته می‌شوند و یک لوله بزرگ مسی درست در وسط اتاق تعبیه می‌شود. داخل این لوله توخالی، 15 خازن قرار می‌گیرد که همین خازن‌ها وظیفه ایجاد فرکانس‌های الکترومغناطیسی را در داخل اتاق به عهده دارند. برای برقراری برق مورد نیاز اتاق، یک ژنراتور ارسال سیگنال ، خارج از اتاق قرار می‌گیرد که سیگنال‌های 1.32MHz تولید و به خازن‌ها ارسال می‌کند.

البته این پروتوتایپ هنوز در حال گذار از مرحله آزمایشی است و محدودیت‌های امنیتی دارد مثلا میزان برقی که می‌تواند در اتاق تولید کند و به خازن ها بفرستد، میزان مشخص و محدودی است و تولید بیشتر از آن برای سلامتی انسان خطر به همراه دارد. البته شرکت دیزنی اعلام کرده است که این تکنولوژی به جز محدودیت ذکر شده، هیچ خطر دیگری به همراه ندارد و شخص می‌تواند تا هر زمان که بخواهد در این اتاق حاضر باشد.

شرکت دیزنی برای اینکه دستگاه‌های مختلف قادر باشند به صورت هم زمان به این منبع متصل باشند، یک ریسیور طراحی کرده است . مثلا یک آیفون ، یک ماشین RC ، یک پنکه، یک چراغ و 6 دستگاه دیگر از طریق این ریسیور قادر خواهند بود به طور هم زمان در یک اتاق شارژ شوند و یا به برق متصل شوند.

با وجود اینکه اندازه این ریسیور بزرگ است و این تکنولوژی نیز هنوز در مراحل ابتدائی به سر می‌برد،  سیستم ” قدرت برق حجمی تولید شده برای مکان‌ زندگی انسان‌ها” ، احتمالا قسمتی از تکنولوژی آینده استفاده از سیستم‌های شارژ بدون سیم را شکل خواهد داد.

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا