تکنولوژی

مقایسه اپل واچ ۲ و ساعت هوشمند جدید ال جی

گوگل به تازگی، سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی Android Wear 2.0 را معرفی کرده است و همراه با معرفی این سیستم عامل، دو ساعت هوشمند از شرکت LG نیز معرفی شده‌اند. یکی از این محصولات، ساعت هوشمند  LG Watch Sport است که شباهت‌های زیادی با  Apple Watch Series 2  دارد که ماه سپتامبر گذشته معرفی شد. در ادامه، این دو ساعت هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. 

ساعت هوشمند سری 2 اپل، در دو سایز ارائه می‌شود که هردوی آنها کوچک‌تر از ساعت هوشمند اسپرت ال جی هستند. ساعت هوشمند  38 میلی متری اپل، یکی از شیک‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار است و ساعت اسپورت LG اگر چه بسیار بزرگ است، اما هنوز توان رقابت با محصول قدرتمندی همچون Samsung Gear S3 را ندارد.

قاب ساعت هوشمند اسپورت ال جی از جنس استیل ضد خش ساخته شده و همراه با صفحه نمایشGorilla Glass 3  عرضه می‌شود.در مقابل،ساعت هوشمند اپل با قاب آلمینیومی و صفحه نمایش Ion-X عرضه می‌شود و همچنین کاربر می‌تواند با پرداخت مبلغی، ساعت هوشمند معمولی خود را به جنس استیل ضد خش و بدنه سرامیکی ارتقا دهد.

اپل واچ در رنگ‌های متعددی عرضه می‌شود . 4 رنگی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، فقط برای مدل آلمینیومی اپل واچ موجود است و مدل استیل این ساعت، در دو رنگ متالیک و مشکی عرضه می‌شود. مدل سرامیکی این ساعت، فقط در رنگ سفید موجود است.ساعت هوشمند اسپرت ال جی، در دو رنگ تیتانیومی و آبی تیره ارائه شده است.

ساعت هوشمند اسپرت ال جی، بند قابل تعویض ندارد، در حالیکه بند ساعت اپل واچ نه تنها قابل تعویض است ، بلکه در رنگ‌های مختلف و همچنین جنس‌های مختلف از جمله نایلون، چرم و استیل ضد خش عرضه می‌شود.

اپل واچ 42 میلی متری، بزرگ ترین صفحه نمایش را دارد اما ظاهر مستطیلی و aspect Ratio 4.5  آن ، تفاوت چندان زیادی با ساعت اسپرت ال جی ندارد.ساعت اسپرت ال جی، صفحه نمایشی با رزولوشن 348 pp دارد. البته صفحه نمایش 326 pp اپل واچ هم تصویری شفاف و روشن ارائه می‌دهد.صفحه نمایش ساعت ال جی، قابلیت always-on  دارد که در اپل واچ وجود ندارد و کاربردر صورت تمایل می‌تواند آن را خاموش کند. صفحه نماشی اپل واچ اما، به قابلیت حساسیت به فشار انگشت مجهز است و فشارهای مختلف روی صفحه نمایش، نتایج مختلفی در پی دارد.

ساعت اسپرت ال جی، با IP68 ، ضد گرد و غبار، قطرات آب و غرق شدن تصادفی و کوتاه مدت است. ساعت اپل، کلا ضد آب است و تا 50 متر زیر آب نیز سالم باقی می‌ماند، این ویژگی به معنی این است که می‌توانید اپل واچ خود را برای تمرینات شنا با خود به استخر ببرید.

سنسورهای هر دو محصول تقریبا مشابه یکدیگر عمل می‌کند. هردو دستگاه مجهز به جی پی اس داخلی برای دنبال کردن تمرینات ورزشی و مکان یابی هستند و می‌توانند بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند، عمل کنند.

هردوی این ساعت ها، مجهز به سنسور ضربان قلب نیز هستند.

قابلیت اتصال NFC  برای پرداخت های موبایلی

هردوی این ساعت ها،به NFC مجهز هستند. تکنولوژی NFC ، پرداخت‌های موبایلی را مقدور می‌سازد که در مورد ال جی ، سیستم اندروید پی و در مورد اپل واچ، سیستم اپل پی است.

ساعت اسپرت، باتری قدرتمندی دارد اما شرکت ال جی در مورد عمر باتری این محصول خبری منتشر نکرده است. شرکت اپل نیز جزئیات زیادی در این مورد اعلام نکرده اما در وب سایت اپل به ” حداکثر18 ساعت” عمر باتری ، اشاره شده است.

ساعت اسپرت ال جی، هم با گوشی‌های سیستم عامل اندروید و هم آی او اس سازگار است، البته واضح است که به دلیل وجود تنوع بیشتر در برنامه‌ها، اتصال این ساعت به گوشی‌های اندرویدی راحت‌تر است. اپل واچ منحصرا برای افرادی است که گوشی آیفون دارند.

ساعت هوشمند اسپرت ال جی ، یکی از اولین محصولاتی است که همراه با سیستم عامل Android Wear 2.0 عرضه می‌شود. اپل واچ نیز همراه به سیستم عامل WatchOS3.0 ارائه خواهد شد.

در نسخه جدید Android Wear ، کاربر می‌تواند برنامه‌ها را به صورت مستقیم به روی ساعت هوشمند خود دانلود کند اما در نسخه جدید WatchOS 3 ،همچنان اتصال به آیفون برای دانلود برنامه‌ها الزامی است.

قیمت هر دو ساعت هوشمند تقریبا مشابه است. اپل واچ با قیمت 349 دلار و اسپرت ال جی با قیمت 380 دلار به فروش می‌رسد، البته در صورتی که مشتری مدل سرامیکی و یا استیل ضد خش اپل واچ را بخواهد، باید کمی بیشتر هزینه کند.

 

منبع : آي تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا