تکنولوژی

کورتانا سوار نیسان و ب‌ام‌و می‌شود

چند روز پس از اعلام همکاری نیسان و کورتانا، حالا این شرکت خودروساز طرح‌های خود را برای استفاده از این تکنولوژی در تعدادی از مدل‌های این شرکت اعلام کرده است. نیسان مستقیما با شرکت مایکروسافت در بخش سیستم اتصال به خودرو که شامل Azure، کورتانا و آفیس 365 می‌شود، در حال همکاری است. کورتانا به زودی در خودروهای این شرکت حاضر خواهد شد و ویژگی‌ها و اولویت‌هایش را نسبت به سلایق راننده و دیگر مسافران درون خودرو تطبیق خواهد داد.

در یک ویدیو که نشان می‌داد چه کارهایی با دستیار صوتی ممکن خواهد شد، شرکت نیسان استفاده از سیستم کورتانا در خودروهایش را به نمایش گذاشت. پرسیدن سوال “برنامه امروز من چیست؟” مربوط به یکی از کاربردهای ساده‌ی کورتانا در بخش تاریخ و زمان بندی می‌شود اما نیسان از توانایی کورتانا  در یافتن مسیرهای میان‌بر و حتی قابلیت دانلود نقشه‌های جدید رونمایی کرده است. حتی در یک بخش از این ویدیو، کورتانا می‌گوید: ” آیا سیستم پارک خودکار را فعال کنم؟”

این اعلام خبر از سوی نیسان، شباهت طرح آنها با طرح شرکت ب‌ام‌و در همکاری با مایکروسافت برای استفاده از کورتانا را نشان می‌دهد. ب‌ام‌و قصد دارد به رانندگان این امکان را بدهد که از طریق صفحه‌نمایش روی داشبورد به کورتانا دسترسی داشته باشند تا از طریق آن به رخدادها، لیست کارهای روزمره، اخبار، یادآوری‌ها و یا هر آپشنی که کورتانا ارائه می‌دهد، دسترسی داشته باشند.

با گسترش این همکاری‌ها، مایکروسافت اعلام کرده قصد دارد پلتفورم اتصال به خودروها را تا اواخر امسال به معرض نمایش بگذارد. مایکروسافت در حال افزایش قدرت سیستم فضای ابری این شرکت است تا از طریق آن، خودروسازان بتوانند خودروهای اتوماتیک ساخته و سیستم‌ مکان‌یابی و قابلیت‌های کورتانا را به درون خودروهایشان بیاورند. “Peggy Johnson” مدیر بخش گسترش تجاری شرکت مایکروسافت گفت: “مایکروسافت خودرویی تولید نمی‌کند، به جای آن به خودروسازان کمک می‌کنیم ویژگی‌ها و امکاناتی برای خودروهایشان تعبیه کنند که در منزلت برند آنها باشد.

همچنین مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که در راستای گسترش و بکارگیری دستیارهای دیجیتالی در وسایل متصل به اینترنت، قصد دارد اینبار از کورتانا در یخچال فریزرها، تسترها و سیستم‌های گرمایشی هم استفاده کند. با اینکه هنوز سیستم کورتانا بر روی خودروها رسما اجرایی نشده، اما این همکاری‌ها می‌تواند راهی برای نفوذ کورتانا  به وسایل داخل و خارج از خانه‌ افراد باشد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا