تکنولوژی

استفاده گوگل از هوش مصنوعی برای پاسخ خودکار به ایمیلها

گوگل می‌گوید اپلیکیشن ایمیل این شرکت به زودی قادر خواهد بود با توجه به محتوای ایمیل‌های دریافتی، یک سری جملات آماده جهت پاسخ به ایمیل‌ها به کاربران ارائه کند. گوگل نام این امکان را “Smart Reply” یا پاسخگوی هوشمند گذاشته است. پاسخ‌هایی که به ایمیل‌های وارده داده می‌شوند فعلا پیچیده و کامل نیستند و اکثرا شامل عباراتی مانند “به آنجا خواهم آمد” و “آن را بررسی میکنم” هستند.

یادگیری عمیق یا یادگیری ماشینی یکی از مفاهیم اصلی هوش مصنوعی است. یادگیری ماشینی ممکن است آمار و ارقام ساده باشد و یا آرایشی وسیع از توابع ریاضی که “شبکه عصبی مصنوعی” نامیده می‌شود.

انواع مختلفی از  “شبکه‌های عصبی مصنوعی” وجود دارد که کاربردهای مختلفی هم دارند.  برای مثال شبکه‌های عصبی پیچیده برای پردازش تصاویر به کار می‌آیند. این تکنولوژی شبکه‌های عصبی را “Yann LeCunn” اختراع کرده که هم اکنون در فیس‌بوک مشغول به کار است و زمانی که گوگل امسال کدهای آن را به صورت عمومی برای برنامه “Deep Dream”  منتشر کرد، با استقبال زیادی مواجه شد. در طرف دیگر، محققین علاقه‌مند به استفاده از شبکه‌های عصبی تکرار شونده جهت استفاده در مواردی مانند یادگیری زبان و نوشتار هستند چون به راحتی اطلاعات جدید را با سیستم زمانی که تکرار می‌شود، ترکیب می‌کند.

“Google Inbox” از دونوع شبکه عصبی بهره می‌گیرد: یکی جهت پردازش اطلاعات ایمیل‌های دریافتی و دیگری جهت ابداع پاسخ‌های احتمالی استفاده می‌شود.

مرحله اول،  درک موقعیت است، بنابراین، اولین شبکه عصبی وظیفه خواندن ایمیل‌ها را به عهده می‌گیرد و پیام‌ها را کلمه به کلمه اسکن می‌کند و این پروسه را تکرار می‌کند. شبکه عصبی به جای درک و یادگیری ترکیب نحوی جملات، مستقیم به سراغ درک معنی آنها می‌رود. طبق اظهارات “Greg Corrado” نویسنده پست جدید گوگل درباره این ویژگی جدید: جمله‌ی “آیا فردا بیکارهستی؟”، برداری مشابه  “فردا می‌تونی بیای؟” دارد.

 در مرحله دوم، شبکه عصبی بردارها یا ایده‌ها را دریافت می‌کند و با پیش‌بینی ترتیب صحیح  دستوری  و منطقی کلمات، پاسخی را تنظیم و ارسال می‌کند. این پروسه شباهت زیادی به بازی‌هایی دارد که در آن گروهی از افراد هر مرتبه با گفتن یک کلمه باید یک داستان را تعریف کنند، البته با این تفاوت که در اینجا تنها یک گوینده داستان وجود دارد و آن شخص در اصل یک ماشین است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫856 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا