تکنولوژی

اوبر : دنبال کردن مسافران تقصیر iOS است

شرکت اوبر اعلام کرد که طبق گزارش‌های ارسال شده از کاربران سرویس عامل ios، برنامه این سرویس بعد از خاتمه سفر  همچنان مکان کاربران را دنبال می‌کند حتی کاربرانی که روزها و حتی هفته‌ها از این سرویس استفاده نکرده بودند نیز شاهد این مسئله بوده اند.اوبر اعلام کرد که این مشکل به دلیل سیستم اپراتوری خود سیستم عامل ios به وجود آمده است و ربطی به برنامه اوبر ندارد.

بسیاری از کاربران اوبر ، از طریق تنظیمات گوشی آیفون خود متوجه شدند که برنامه این سرویس ، دائما مکان آنها را دنبال می‌کرده است  ‌اما مسئولان شرکت اوبر اعلام کردند که دلیل رخ دادن چنین مشکلی ،پروتوکل توسعه نقشه” است که توسط اپل در ماه سپتامبر ایجاد شد و ربطی به ایجاد باگ در برنامه اوبر ندارد. 

اوبر ماه پیش اعلام کرد که تا 5 دقیقا بعد از اتمام سفرها، اطلاعات مکانی کاربران را جمع آوری خواهد کرد و این جمع آوری اطلاعات به منظور توسعه حداکثری دقت در مکان یابی مسافران در آینده صورت می‌گیرد. اما با پیش آمدن این مشکل، بسایری از کاربران این شرکت عنوان کردند که نگران حریم شخصی خود هستند و احساس می کنند این داستان رنگ و بوی دیگری دارد.

در وبسایت دیگری بسیاری از کاربران اوبر از صفحه Location Service  خود اسکرین شات گرفتند که نشان میداد برنامه اوبر هم چنان در حال استفاده از اطلاعات جغرافیایی است.  این کاربران میگفتند ساعت‌ها و روزهاست که از این برنامه استفاده نکرده‌اند اما با این وجود این برنامه همچنان از این اطلاعات استفاده می‌کند.

اما طبق گفته مسئولان اوبر این مشکل ناخودآگاه پیش آمده و به صورت عمدی نیست. سرویس گسترش نقشه اوبر،از  پروتوکل توسعه نقشه اپل استفاده میکند و طبق گفته مسئولان اوبر این اختلال  ریشه در آپدیت سیستم عامل ios  دارد. 

در هر صورت کاربران ios این امکان را دارند که ببینند آیا برنامه اوبر واقعا فقط بعد از دقیقه مکان جغرافیایی آنها را دنبال می‌کند یا خیر .سیستم عامل ios این قابلیت را دارد که نشان دهد کدام برنامه از اطلاعات جغرافیایی کاربران استفاده می‌کند و همپنین زمان این دسترسی را نیز مشخص می‌کند.

کاربران ios با مراجعه به Setting->Privacy->Location Service  می‌توانند بفهمند کدام برنامه اخیرا از این اطلاعات استفاده کرده .در صورتی که برنامه‌ایی اخیرا به اطلاعات مکانی شخص دسترسی پیدا کرده باشد، نشان بنفش رنگی کنار برنامه ظاهر می‌شود و اگر برنامه در 24 ساعت گذشته مکان جغرافیایی کاربر را دنبال کرده باشد، نشان خاکستری کنار آن ظاهر می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا