تکنولوژی

سال سخت برای ابزارهای پوشیدنی اندرویدی

امسال سال سختی برای ابزارهای اندرویدی بود. تقریبا هیچ ساعت هوشمند جدیدی با این سیستم عامل وارد بازار نشد. بسیاری از شرکت‌هایی که قبلا از این حیطه پشتیبانی می‌کردند ، تا حدودی کنار کشیده‌اند و همینطور انتشار نسخه جدید این سرویس به سال آینده موکول شده است.

با تمام این تفاسیر ، گوگل فعلا از این تکنولوژی نا امید نشده است و اوایل هفته جاری همکاری خود با شرکت Cronologic- یک شرکت تولید ابزار تکنولوژیک پوشیدنی که توسط یکی از مدیران سابق گوگل تاسیس شده- را رسما اعلام کرد. تکنولوژی مورد استفاده در Cronologics ، قبلا در CoWatch   نیز استفاده شده بود( CoWatch، ساعت هوشمندی است که توسط Amazon Alexa کنترل می‌شود) 

اگرچه طراحی ساعت CoWatch انتقادات زیادی را بر انگیخت اما از ازلحاظ عملکرد بسیار محبوب شد و این موضوعی است که ظاهرا گوگل آن را مد نظر قرار داده است. مدیران Cronologics در وبسایت خود اعلام کردند:

” ما با هدف تولید ابزارهای پوشیدنی اندرویدی قدرتمندتر با گوگل یکی می‌شویم و بسیار مشتاق هستیم تا با شریک جدیدمان بتوانیم این ابزار و همین طور تکنولوژی ساعت‌های هوشمند را بیش از پیش گسترش دهیم.”

مشخص نیست بعد ازاعلام این شراکت، دست Cronologics در زمینه تولید ابزارهای اندرویدی چقدر باز خواهد بود اما قطعا باید منتظر نتایج مثبتی در این زمینه باشیم.

گوگل قرار است نسخه جدید اندروید 2.0 ، مخصوص ابزار اندرویدی را اوایل سال آینده معرفی کند که از قابلیت‌های جدید‌ آن می‌توان به اپلیکیشن‌های بی نیاز از اتصال به اینترنت-Standalone Apps- ، تشخیص دست خط و … اشاره کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا