تکنولوژی

“گلکسی رینگ” گجت پوشیدنی سامسونگ رونمایی شد

سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل(MWC 2024)، محصول جدید Galaxy Ring  خود را به صورت فیزیکی معرفی و جزئیاتی از این گجت پوشیدنی اعلام کرد. مورد مصرف این حلقه، در حوزه سلامت است و در سه رنگ عرضه می‌شود: نقره‌ای پلاتینی، طلایی و سیاه سرامیکی. حلقه گلکسی قرار است اواخر سال جاری میلادی برای فروش عرضه شود.

سامسونگ تا پیش از این اطلاعات و جزئیات زیادی درباره این گجت منتشر نکرده بود و تنها می‌دانستیم که یک گجت پوشیدنی در حوزه سلامت است و سنسورهای به خصوصی دارد.

در کنفرانس MWC امسال، خبرنگاران اجازه عکاسی از حلقه گلکسی را نداشتند اما این شرکت تصاویری از این محصول را منتشر کرده که تقریبا هم اندازه حلقه Oura است. از آنجاییکه داخل این حلقه، قطعات و تراشه‌های الکتریکی وجود دارد، قطر تقریبا زیاد آن چندان تعجب برانگیز نبوده است.

بر اساس گفته یکی از خبرنگاران The Verge، این حلقه سبک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و اندازه‌های مختلف دارد. اندازه باتری، ارتباط مستقیم با سایز حلقه دارد که بین 14.5 تا 21.5 میلی آمپر متغیر است. عمر باتری هنوز مشخص نشده اما حلقه Oura تقریبا هر 7 روز یک بار نیاز به شارژ پیدا می‌کند.

سامسونگ در پستی وبلاگی اعلام کرده که این حلقه با سنجش ضربان قلب، حرکات بدن و ریتم تنفس، وضعیت خواب کاربر را پیگیری می‌کند.

حلقه گلکسی قابلیت جدیدی دارد که “میزان سرزندگی”(My Vitality Score) نام دارد و میزان سرحال بودن کاربر را می‌سنجد. این حقله با دریافت داده‌ها از وضعیت خواب کاربر، پیشنهاداتی نیز برای بهبود کیفیت خواب وی توصیه می‌کند.

حلقه گلکسی، قسمتی از اکوسیستم “سلامت” سامسونگ محسوب شده و با ساعت هوشمند گلکسی واچ سازگاری دارد. به عبارت دیگر کاربر می‌تواند از هر دو دستگاه برای بررسی بیشتر و ردیابی کامل‌تر وضعیت سلامت فیزیکی خود بهره ببرد. گفته شده که این حلقه، در دست بسیار راحت احساس شده و کاربر هنگام خواب اذیت نمی‌شود.

احتمال زیاد در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از این محصول منتشر خواهد شد مانند نوع دقیق سنسورهای استفاده شده، قیمت و تاریخ عرضه. حلقه گلکسی در حال حاضر فقط با گوشی‌های هوشمند گلکسی سازگار است اما سامسونگ برنامه دارد تا دسترسی به این گجت را برای دیگر مدل‌های اندرویدی نیز ممکن سازد.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا