تکنولوژی

دسترسی به اطلاعات Dropbox در حالت آفلاین ممکن شد

شرکت Dropbox روز گذشته سرویس جدید خود را با نام Mobile Offline Folders معرفی کرد. این شرکت که خدمات به‌اشتراک گذاری اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری را ارایه می‌دهد توضیح داد که قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد حتی در شرایطی که به خدمات اینترنت بی‌سیم Wi-Fi دسترسی ندارند هم از روی گوشی هوشمند خود بتوانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش همکاران‌سیستم، شرکت Dropbox روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد با در اختیار داشتن فولدرهای آفلاین موبایلی، کاربران می‌توانند یک فولدر را برچسب‌گذاری کنند تا به صورت هم‌زمان از روی گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود به آن دسترسی داشته باشند و هر یک از فایل‌ها را به صورت مجزا بارگذاری کنند.

البته این شرکت توضیح داد کاربران برای دسترسی به فایل‌های مذکور می‌بایست در گام اول به سیگنال تلفن همراه یا نوعی ارتباط اینترنتی برای بارگذاری فولدرها دسترسی داشته باشند. این اتفاق برای آن دسته از کاربرانی مفید است که پیش‌بینی می‌کنند در حالت سفر و دور از اینترنت هم به فایل‌های خود نیاز دارند.

مهم‌ترین رقبای Dropbox در این زمینه یعنی Google Drive و OneDrive مایکروسافت هم‌اکنون قابلیت دسترسی آفلاین به فایل‌ها را فراهم کرده‌اند، ولی باید توجه داشت که دسترسی آفلاین به محتویات فولدرها در حالت آفلاین برای خدمات دو شرکت رقیب امکان‌پذیر نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا