تکنولوژی

مرورگر کروم در 2 میلیارد دستگاه فعال است

مرورگر کروم  شرکت گوگل این روزها محبوب ترین مرورگر اینترنت است اما شاید هیچ کدام از ما ندانیم که میزان این محبوبیت واقعا در چه حدی است. گوگل به تازگی اعلام کرد که 2 میلیارد نسخه از مرورگر کروم به روی دستگاه‌ها و موبایل‌های کاربران در سرتاسر دنیا نصب و فعال است. البته این آمار لزوما به این معنی نیست که تعداد دو میلیارد “کاربر” روزانه از طریق گوشی و کامپیوتر از کروم استفاده می کنند، فقط مشخص کرده است که گوگل کروم 2 میلیارد نسخه فعال به روی ابزا‌های ارتباطی مختلف در کل دنیا دارد.

آمار قبلی تعداد نسخه‌های فعال کروم، رقم 1 میلیارد بود که حالا به‌روزرسانی شده و به رقم 2 میلیارد افزایش یافته است. گوگل 7 سرویس دارد که بیش از یک میلیارد کاربر از آنها استفاده می کنند. یوتوب، جست‌وجو، نقشه، اندروید، جیمیل و کروم نمونه‌هایی از این سرویس‌ها است.

گوگل کروم به روی بسیاری از گوشی‌های اندروید به صورت پیش فرض نصب است و این نسخه‌های پیش‌فرض نیز جزو این آمار حساب شده‌اند، علاوه بر این گوگل کروم با سرویس های دیگر گوگل نیز سازگاری بالایی دارد. البته در اینکه مرورگرهایی مانند فایرفاکس، مایکروسافت اج یا سافاری نیز مرورگرهای خوب و کاربردی هستند شکی نیست اما تعبیه Plugin در مرورگر کروم، استفاده از آن را به طور بی‌سابقه‌ایی گسترش داده است.

با تمام این اوصاف کروم مرورگر بی عیبی نیست و اگر شرکت گوگل قصد دارد که این مرورگر همپنان صدر نشین باشد باید مدام آن را به روز نماید و مشکلات آن را برطرف کند. شاید یکی از نکات منفی کروم این باشد که قدرت پردازش زیادی از دستگاه می‌طلبد، به خصوص در مک، که البته گوگل نیز مصرانه تلاش می کند تا با اعمال تغییرات، این مشکل را نیز برای کاربران پلتفرم مک حل نماید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا