گوگلمایکروسافت

گوگل: ویندوز 10 نصب کنید

توصیه گوگل ارتقا از ویندوز ۷ به ۱۰ است

همه می‌دانیم که اواخر ماه گذشته یک آسیب پذیری جدید در مرورگر محبوب و معروف گوگل یعنی گوگل کروم شناسایی شد که البته پس از چند روز این آسیب پذیری رفع شد.

البته برای رفع این باگ آپدیت این مرورگر هم ضروری است. اما مشکل به همینجا ختم نمی‌شود چراکه شرکت گوگل به کاربران خود گفته که به دلایل امنیتی و پیچیده افراد باید ویندوز خود را به نسخه 10 آپدیت کنند و بیشتر از این از ویندوز 7 استفاده نکنند.

طبق شواهد این آسیب پذیری گوگل کروم می‌تواند به هکرها امکان دسترسی به لایه‌های امنیتی ویندوز 7 را بدهد و منجر به لو رفتن اطلاعات کاربر شود.

ویندوز 7 را حذف و ویندوز 10 نصب کنید

پس از کشف این آسیب پذیری، گوگل سریعا یک آپدیت را برای رفع آن انتشار داد.

نسخه 72.0.36226.121 آخرین نسخه موجود برای گوگل کروم است که در این ورژن آسیب پذیری اخیر رفع شده است. این آسیب پذیری ماه گذشته توسط «کلمنت لسین» محقق امنیتی شرکت گوگل کشف شده بود.

با این حال آنچه که هنوز برطرف نشده، ضعف امنیتی موجود در ویندوز 7 است که در لایه‌های کرنل (kernel) این سیستم عامل که به درایور win32k.sys هم مربوط می‌شوند وجود دارد. اما در صورتی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنید دیگر نیازی به نکرانی نیست چراکه این آسیب پذیری تاثیری روی ویندوز 10 نخواهد داشت.

مهمتر اینکه مجرمان سایبری از این آسیب‌پذری آگاه هستند و اینکه اخیرا از این طریق برخی کاربران هدف قرار داده شده‌اند. به دلیل وجود یک رخنه امنیتی در ویندوز 7 که هنوز هم برطرف نشده، هکرها قادرند ضمن نفوذ  به مرورگر کروم به اطلاعات ادمین ویندوز 7 دسترسی پیدا کنند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این رخنه امنیتی در ویندزو 10 به طور کامل برطرف شده و به همین دلیل گوگل از کاربران خواسته که حتما از ویندوز 10 بر روی دیوایس‌هایشان استفاده کنند.

پایان پشتیبانی از ویندزو 7

گوگل می‌گوید تا زمانی که مایکروسافت راه حلی نهایی برای حل این آسیب پذیری در ویندوز 7 پیدا نکند، امن‌ترین راه ممکن آپدیت کردن سیستم عامل به ویندوز 10 است.

ضمنا در صورتی که مایکروسافت بخواهد این آسیب پذیری را در ویندوز 7 برطرف کند، کاربران بایستی حتما فایل آن را دانلود کنند. ضمنا کاربران باید این را هم در نظر داشته باشند که مایکروسافت قصد دارد از ژانویه سال 2020 پشتیبانی از ویندزو 7 را برای همیشه متوقف کند و از همین جهت بهتر است کاربران به هر شکل ممکن دیوایسشان را به ویندوز 10 ارتقاء دهند چراکه حتی اگر این رخنه در ویندوز 7 برطرف شود، حداکثر تا پایان امسال می‌توانند با خیال راحت از ویندوز 7 روی دیوایس خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام . خسته نباشید
    قبل از این که متنی را بارگذاری کنید متن را مطالعه کنید و غلط های املایی را اصلاح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا