تکنولوژی

کدهای مورس را با عینک گوگل یاد بگیرید

یادگیری یک زبان یا مهارت جدید زمان می‌برد و انجام آن برای اولین بار بدون اشتباه تقریبا کار غیرممکنی به نظر می‌رسد. با این حال، به لطف تکنولوژی یادگیری در این زمینه نیز سرعت گرفته. برای مثال اخیرا محققان موفق به ابداع روشی برای آموزش “مورس” در 4 ساعت از طریق گوگل گلس شده‌اند.

محققان موسسه تکنولوژی “Georgia” یک جفت گوگل گلس را کمی دستکاری کردند. حالا هدست شامل اسپیکر داخلی و یک مبدل انتقال دهنده فشار به جمجمه جهت انتقال حس ضربه به مغز است. سپس محققان از چند شرکت‌کننده برای انجام بازی در حین آموزش دعوت کردند.

در حین بازی، گوینده از طریق هدست کلمه‌ای را نام می‌برد و کد “مورس” آن کلمه از طریق ضربه به جمجمه نیمی از افراد شرکت‌کننده انتقال پیدا می‌کرد. پس از4 ساعت، محققین دریافتند افرادی که کدها را از طریق ضربه گوگل گلس به مغزشان احساس کرده‌اند، در هنگام نوشتن جملات از طریق”مورس” 94% دقت داشته‌اند و در نوشتن حروف به شکل “مورس” دقتشان به 98% می‌رسد.

افرادی که کلمات را فقط به شکل صوتی دریافت کردند نیز دقتشان حدود 50% بود، موضوعی که این تحقیق ثابت می‌کند این است که تکنولوژی چگونه می‌تواند افراد را در یادگیری مهارت‌های جدید به شیوه‌های مؤثرتر یاری کند.

تاد استارنر محقق این پروژه می‌گوید: آیا این تحقیق بدین معنی است که مردم برای یادگیری “مورس” هجوم خواهند آورد؟ مطمئنا خیر. این تحقیق نشان داد که یادگیری لمسی موانع برسر راه شیوه‌های نوشتاری را از بین می‌برد و این همان چیزیست که برای استفاده در ساعت‌های هوشمند نیاز داریم، تایپ کردن بدون نگاه کردن به صفحه نمایش.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا