تکنولوژی

10 دلیل برای پیش خرید گوشی Google Pixel

نام نویسنده: JORDAN NOVET

دیروز  که گوشی Google Pixel  را امتحان می کردم، از آن خیلی خوشم آمد. کمی فکر کردم و دو روز بعد به فروشگاه گوگل استور سر زدم و یکی پیش خرید دادم.

Google Pixel با قیمت 649 دلار، قیمتی نزدیک به آیفون 7 و سامسونگ گالاکسی اس ،زیاد گران نیست. تنها گوشی که از زمان ورود اولین نسلش به بازار تغییر قیمت چندانی نکرد Nexus 6 بود . Nexus 5 سال 2013 با قیمت 349 دلار عرضه شد، در حالیکه سال گذشته Nexus 5X با قیمت 399 دلار و Nexus 6P یا قیمت 499 دلار به فروش رسید.

حالا سوال اینجاست که آیا خرید Goggle Pixel با این قیمت می ارزد یا نه؟ از نظر من می ارزد.

در زیر به چند دلیل اشاره می کنم:

1-وسیله ایی ماندگار در تاریخ

خیلی از افراد عقیده دارند Motorola Moto X اولین گوشی تلفن همراهی بود که مستقیما توسط گوگل طراحی شد، اما در حقیقت پیکسل اولین گوشی همراهی است که نام برند گوگل را به تنهایی و بدون نام برند موتورولا ام و یا نکسوس حمل می کند. این وسیله دقیقا همان دستگاهی می شود که سال ها بعد قرار است به عنوان یک پیشتاز از آن یاد شود ، درست مانند اولین آیفون. تبلیغات گسترده گوگل برای این محصول نیز تایید می کند که از نظر این شرکت، پیکسل یک گوشی معمولی نیست.

2-سازگاری با پروزه Fi

گوشی های Pixel  و Pixel XL جزو اولین گوشی همراهی هستند که با پروژه Fi سازگاری کامل دارند. اپراتور کم هزینه  مجازی شبکه مخصوص موبایل شرکت گوگل(MVNO) که سرآمد اپراتور هایی مانند Sprint،T-Mobile و US Cellular است. 

3-فضای ذخیره سازی نامحدود عکس و فیلم با بالاترین کیفیت ممکن

این قابلیت برای آن دسته از افرادی که از Google Photo زیاد استفاده می کنند، کارآمد است. سازندگان تضمین کرده اند که عکس های ذخیره شده رایگان و با بالاترین کیفیت ممکن ذخیره و  همگام سازی(Sync) خواهد شد و کاربران دیگر نیاز به پرداخت پول برای ذخیره فرمت اریجینال عکسها و فایلها در گوگل درایو ندارند.

4-دوربین فوق العاده

ظاهرا دوربین گوگل پیکسل در سطح عالی طراحی شده است. درحقیقت آنقدر خوب است که در رتبه بندی سایت تحلیلی DxOMark benchmark ، بالاترین امتیاز ممکن را ثبت کرده است. عکس های گرفته شده توسط اولین افرادی که گوگل پیکسل را امتحان کرده اند نیز این حقیقت را تایید می کند. سرعت بالای عکس برداری این گوشی خارق العاده است.

5-قابلیت “نور شبانه” (Night Light)

در این قابلیت ، از میزان نور آبی که در تاریکی از صفحه نمایش متساعد می شود، بسیار کاهش می یابد به همین دلیل کاربا گوشی در تاریکی را بسیار آسان تر کرده و به گونه ای حتی خواب اور است. البته نسخه   Marshmalow اندروید نیز این قابلیت را دارد و در نسخه Nougat نیز تعبیه شد ولی در مرحله اخر معرفی به بازار ، حذف شد.

6- وجود دستیار گوگل

نرم افزار پیام رسانی Google Allo که در نسخه اندروید موجود به روی گوشی پیکسل نصب است، برنامه ای شبیه سیری IOS است که در آن می توانید گفتگوی مداوم با گوگل داشته باشید .من فکر می کنم تا 1 یا 2 سال آینده این نرم افزار انقدر پیشرفت داشته باشد که به طور دیفالات به روی سیستم عامل اندروید ارائه شود و فقط منحصر به پیکسل نباشد.

7- هدست قابلیت واقعیت مجازی رایگان

فروشگاه گوگل استور از امروز، هدست های واقعیت مجازی  VR Daydream View را برای هر شخصی که پیکسل پیش خرید کند، به رایگان هدیه می دهد. قیمت اصلی این هدست ها به در صورت خرید تکی، 79 دلار آمریکاست. گوگل با این کار قصد دارد تجربه استفاده از نسل دوم محصولات گوگل را تا حد ممکن برای تازه وارد ها جذاب کند.

8- پشتیبانی 24 ساعته-7 روز هفته

یکی از دلایلی که تبلت ها و گوشی های Nexus چندان موفق نشد، نبودن سیستم پشتیبانی دائمی برای مشتریان بود. حالا پیکسل این بار ادعا می کند که رضایت خریداران پیکسل ، از بالاترین اولویت های این شرکت است. تجربه پشتیبانی پروژه Fi  گوگل تا به این جا بی نظیر بوده است و من مطمئنم که که در مورد پیکسل نیز عالی عمل می کند.

9- گوشی (تقریبا) تخت است

هیچ کدام از ما دوست نداریم گوشی همراهمان در صورت ثابت بودن به روی سطح صاف، هنگام استفاده تکان بخورد و یا اگر همراه با گوشی دیگری در جیبمان می گذاریم، مدام نگران خش افتادن روی دستگاه ها باشیم. بیشتر گوشی های همراه دوربین های برجسته ایی دارند که این عیب در دو مدل پیکسل به چشم نمیخورد.

10-دستگاه خروجی هدفون دارد!

متوجه منظورم که هستید؟

 

venturebeat

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا