تکنولوژی

اوبر با هواپیما مسافر جابه‌جا می‌کند

سرپرست بخش محصولات اوبر اعلام کرده این شرکت در حال تحقیق به‌منظور تولید هواپیماهای کوچکی است که امکان نشست و برخواست عمودی را دارند تا بتواند با آن مسافران را جابه‌جا کند. به گزارش وب‌سایت Thenextweb، شرکت اوبر که در ماه گذشته و با اعلام خبر آغاز برنامه آزمایش خودروهای بدون راننده همه را شگفت‌زده کرده بود، حالا نیم‌نگاهی هم به آینده خودروهای ویژه حمل و نقل مسافران دارد. به گفته جف هولدن سرپرست بخش محصولات اوبر، تولید هواپیماهایی با امکان نشست و برخواست عمودی (VTOL) راهکاری برای افزایش گزینه های پیش روی مشتریان این شرکت خواهد بود.

هولدن معتقد است تولید چنین هواپیمایی تا یک دهه آینده عملی خواهد شد. او استفاده از VTLOها را یک راهکار هوشمندانه برای فرار از ترافیک شهری می‌داند. این محصولات برخلاف هواپیماهای سنتی، به فضای زیادی برای نشست و برخواست نیاز ندارند اما همچنان برای حفظ امنیت هم که شده، به فضای حداقلی در اطراف محل فرود یا بلندشدن آنها از زمین نیاز است. فضایی که در شهرهای پرتراکم به سختی به‌دست می‌آید.

اوبر تنها شرکتی نیست که به تولید چنین محصولی فکر می‌کند. سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) در حال حاضر روی توسعه یک هواپیمای آزمایشی به نام VTOL X-Plane کار می‌کند.

بازوی تحقیقاتی ایرباس در سیلیکون‌ولی یعنی A3 هم در حال تحقیق برای توسعه محصولی است که در قالب یک تاکسی هوایی جابه‌جایی افراد و محموله‌ها را در شهرها امکان‌پذیر می‌سازد. در ماه فوریه ایلان ماسک مدیرعامل تسلا هم از ایده‌های جدیدش برای ساخت یک هواپیمای VTOL سخن گفته بود. ایده‌ای که طراحی یک هواپیمای الکتریکی را هدف گرفته است. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا