تکنولوژی

صف انتظار برای دانلود از پلی‌استور

گوگل قابلیتی را به‌طور آزمایشی به پلی‌استور اضافه کرده تا کاربرانی که از اینترنت همراه استفاده می‌کنند بتوانند نرم‌افزارهای دلخواه خود را در صف انتظار برای دانلود قرار دهند. با این راهکار، به محض اینکه کاربر به وای‌فای دسترسی پیدا کند دانلود برنامه‌ها آغاز می‌شود. 

به گزارش وب‌سایت Ubergizmo، پتلفرم‌های اندروید و iOS در گذشته‌ای نه‌چندان دور، از دانلود نرم‌افزارها با استفاده از اینترنت فعال روی سیم‌کارت تلفن همراه جلوگیری می‌کردند. با تغییر این روند، محدودیت جدیدی اعمال شد تا نرم‌افزارهای با حجم بالا روی این شبکه‌های ارتباطی دانلود نشوند. اگرچه این روزها محدودیت‌های یادشده تا حد زیادی برطرف شده‌اند اما اپل و گوگل هنوز هم هشدارهایی را در مورد دانلود برنامه‌ها با استفاده از اینترنت همراه به کاربران نمایش می‌دهند. 

خبر خوب اینکه گوگل احتمالا قابلیت جدیدی را معرفی خواهد کرد تا بتوانید نرم‌افزارها را در صف دانلود قرار دهید. با استفاده از این روش، وقتی که به اینترنت وای‌فای دسترسی ندارید می‌توانید از گزینه‌ای برای ایجاد صف انتظار دانلود برنامه‌ها استفاده کنید تا به محض اینکه به اینترنت وای‌فای وصل شدید، دانلود شروع شود. این روش برای مواقعی که به وای‌فای دسترسی ندارید و مثلا دوستی به شما دانلود یک برنامه را پیشنهاد می‌دهد، مفید فایده خواهد بود. به این ترتیب، برای اینکه دانلود برنامه را فراموش نکنید کافی است آن‌را در صف دانلود قراردهید تا وقتی به خانه برگشتید دریافت برنامه آغاز شود. البته قابلیت یادشده هنوز در مرحله آزمایشی یا بتا قرار دارد و هنوز دقیقا مشخص نیست چه زمانی پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا