تکنولوژی

چگونه با تقویم گوگل برنامه‌ریزی کنیم؟

نرم‌افزار اندرویدی تقویم گوگل یا همان Google Calendar این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌ریزی دقیقی برای تنظیم قرارهای ملاقات، شرکت در رویدادها و یا حتی ثبت یادآورهای ساده داشته باشید. 
به گزارش وب‌سایت AndroidCentral، برای ثبت یک رویداد (Event) در نرم‌افزار تقویم گوگل کافی است تا آیکون قرمز رنگ به‌علاوه (+) را در قسمت پایین، سمت راست برنامه لمس کنید.
حالا آیکون قرمز رنگ مربوط به ثبت رویداد را لمس کنید. پس از وارد کردن عنوان، موقعیت مکانی خاصی را به آن اختصاص دهید.
در نهایت هم افرادی که همراه شما در آن رویداد حاضر خواهند شد به لیست اضافه کنید.
مرحله بعدی، ثبت زمان و تاریخ مشخص برای این رویداد است. پس از این، به ترتیب هشداری را برای یادآوری رویداد، وقتی به زمان آن نزدیک می‌شوید تنظیم کنید. رنگی را برای متمایز شدن رویداد در تقویم انتخاب کنید و یادداشتی را به رویداد تنظیم شده اضافه کنید. در صورتی که ضمیمه‌ای خاص در نظر شماست، آن ‌را به رویداد اضافه کرده و دست آخر، رویداد تنظیم شده را ذخیره کنید.
درنظر داشته باشید که هیچ الزامی برای ثبت تنظیمات مختلف برای هشدارها، تغییر رنگ رویداد و یا اضافه کردن یادداشت یا ضمیمه به رویداد نیست. این‌ها فقط گزینه‌هایی هستند که گوگل در اختیار شما گذاشته تا مطمئن شوید همه اطلاعات مورد نیاز، به رویداد تنظیمی اضافه شده‌اند. 
 
اضافه کردن Reminder
برای اضافه کردن یادآور (Reminder) به برنامه تقویم گوگل هم کافی است Google Calendar را بازکنید و آیکون قرمزرنگ به‌علاوه را در قسمت پایین، سمت راست صفحه لمس کنید.
در مرحله بعد، آیکون آبی‌رنگ مخصوص ثبت یادآور را انتخاب کنید و جزئیات مربوط به آنچه قصد دارید برایش یادآور تنظیم کنید را وارد کنید. البته در اینجا گوگل مجموعه متنوعی از گزینه‌های از قبل آماده شده نظیر تنظیم یادآور برای زنگ‌زدن به دیگران یا حتی رزرو پرواز هواپیما را در اختیار شما می‌گذارد. پس از این، زمان دلخواه که یادآور باید برای آن تنظیم شود را مشخص کنید. در مرحله بعدی مشخص کنید که آیا این یادآور باید تکرار شود و یا یک‌بار به شما هشدار دهد. دست آخر هم یادآور تنظیم شده را ذخیره کنید.
درنظر داشته باشید که یادآورها را می‌توانید برای موارد مختلفی از جمله رویدادهای در پیش رو هم به‌کار ببرید. با استفاده ترکیبی از قابلیت ثبت رویداد و تنظیم یادآور، علاوه بر اینکه یادآور یا ریمایندری را در خصوص رویداد مهم پیش رو دریافت خواهید کرد، دسترسی آسانی هم به جزئیات آن خواهید داشت
 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا