تکنولوژی

آموزش: چگونه تاریخچه جستجویمان را از گوگل حذف کنیم

در صورتی که پس از ورود به حساب کاربری جی‌میل یا دیگر سرویس‌های شرکت گوگل از موتور جستجوی این شرکت استفاده کنید، حتی پس از حذف تاریخچه مرورگر نصب شده روی کامپیوترتان، همچنان لیستی از جستجوهای انجام شده توسط شما روی سرورهای این شرکت ثبت و ضبط خواهد شد. 

با این تفاسیر، در صورتی که به هر دلیلی قصد دارید نگاهی به نتایج جستجوهای انجام شده خود که در تاریخچه سرویس گوگل ثبت شده‌اند داشته باشید، کافی است به آدرس http://history.google.com/history مراجعه کنید. پس از ورود به حساب کاربری، در قالب خدمات ارائه شده در این صفحه اینترنتی می‌توانید از قابلیت‌های جستجو برای یافتن تاریخچه‌های مشخص استفاده کنید. علاوه بر این، امکان جستجو بر پایه استفاده از کلمات کلیدی هم وجود دارد. در این وب‌سایت می‌توانید تاریخچه جستجوهای انجام شده را برای یافتن تصاویری خاص و یا نواحی که با استفاده از سیستم مسیریابی گوگل مپس به آن‌ها مراجعه کرده‌اید مشاهده کنید. امکان دانلود تاریخچه کامل این جستجوها هم از طریق وب‌سایت یادشده وجود دارد. 

علاوه بر مشاهده اطلاعات، این امکان وجود دارد تا در ادامه راه، ثبت نتایج جستجوهایی که از این به بعد انجام می‌دهید را متوقف کنید. به این منظور کافی است روی گزینه “Activity Control” در قسمت سمت چپ صفحه‌نمایش کلیک کرده و گزینه اول یعنی “Web & App Activity” را غیرفعال کنید. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا