تکنولوژی

«حسگر تصویر سه‌گانه» برای اولین بار در موبایل سونی

سونی دو محصول شگفت‌انگیز را به سری جدید تلفن‌های هوشمند X افزود. در ادامهٔ دیدگاهی که در فوریهٔ امسال در کنگرهٔ جهانی موبایل آغاز شد، Xperia XZ پرچم‌دار و Xperia X Compact ممتاز تجربه‌هایی هوشمندتر و شخصی‌سازی‌شده‌تر از پیش را ارائه می‌نمایند.

 هیدیوکی فورومی، معاون فروش و بازاریابی جهانی Sony Mobile Communications گفت: «ما با Xperia می‌خواهیم در زمان و مکانی که برایتان بیشترین اهمیت را دارد، شما را یاری کنیم تا زندگی روزمرهٔ شما راحت‌تر، ساده‌تر و خودانگیخته‌ترگردد. با Xperia XZ و Xperia X Compact و به لطف فناوری “حسگر تصویر سه‌گانه”، می‌توانید روز و شب هر چیزی را که می‌بینید، همان‌طور که هست، با رنگ‌های واقعی و بدون تارشدگی ثبت نمایید.»

 صحنه‌های پرتحرک را با‌ سرعت ثبت کنید

Xperia XZ تلفن هوشمند پرچم‌دار جدید Sony و گوشی ممتاز Xperia X Compact ، فناوری دوربین جدید و بهبودیافتهٔ Xperia را برای بهترین عکس‌هایی که تاکنون دیده‌اید، در اختیارتان قرار می‌دهند. این مدل‌های جدید با بهره‌گیری از میراث Sony در فناوری دوربین و با همکاری مهندسان تصویربرداری دیجیتال ما، جلوه‌ای خارق‌العاده از کیفیت را به نمایش می‌گذارند و به یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌ها در بین تلفن‌های هوشمند مجهز‌اند. برای بیشینه کردنِ توانِ حسگر تحسین‌شدهٔ Sony، دو حسگر کمکی دیگر نیز افزوده شده‌اند تا فناوری حسگر سه‌گانهٔ Sony را شکل دهند. این به شما اجازه می‌دهد در حال حرکت و در هر شرایطی، عکس‌هایی زیبا با رنگ‌هایی واقعی بگیرید. این فناوری، از حسگر عکس اصلی Exmor RS™‎ برای موبایل Sony که ترکیبی قدرتمند از کیفیت بالای عکس و سرعت فوکوس خودکار را ارائه می‌کند، همراه با فوکوس خودکار ترکیبی پیش‌بینی‌کننده برای پیش‌بینی هوشمندانه و ردیابی سوژه‌های متحرک، برای نتایجی بدون تارشدگی، تشکیل شده است. علاوه‌ بر این حسگر فوکوس خودکار لیزری با فناوری حسگر مسافت هم افزوده شده است تا امکان ثبت عکس‌هایی بدون تارشدگی در شرایط چالش‌برانگیز کم‌نور را فراهم کند و به‌لطف حسگر RGBC-IR با فناوری حسگر رنگ که توازن سفیدی را با دقت بر اساس منبع نور محیط تنظیم می‌کند، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند دنیای واقعی لذت ببرید.

 دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اصلی، نه‌تنها عکس‌هایی واضح به شما می‌دهد، بلکه با شروع بسیار سریع و با فشردن دکمهٔ اختصاصی شاتر،  تنها در مدت ۰٫۶ ثانیه از حالت آماده‌به‌کار به حالت عکس‌برداری می‌رود و به شما اطمینان می‌دهد که برای گرفتن عکس‌هایی عالی در هر زمانی که نیاز داشته باشید، آماده‌اید.

 قابلیت‌های پیشرفته برای کسانی که با تنظیمات دستی، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای خلاقیت بیشتر و ارتقای تجربهٔ عکس‌برداری‌شان می‌خواهند، افزوده شده است. مانند سرعت شاتر و کنترل‌های فوکوس.

 فیلم گرفتن و به‌اشتراک‌گذاشتن خاطره‌های بی‌همتا در شبکه‌های اجتماعی از هر زمانی محبوب‌تر شده است. هر دو مدل با بهره‌گیری از دانش دوربین‌های Handycam® از Sony از طریق قابلیت SteadyShot™ با حالت فعال هوشمند، بهبودهای چشمگیری در تکامل ثبات تصویر ایجاد کرده‌اند تا ویدیوهایی بسیار عالی داشته باشید. اکنون با لرزش‌گیر ۵ محورِی می‌توانید ویدیوهای یکدست‌تری بگیرید حتی زمانی‌که در حال راه‌رفتن هستید یا از فاصله‌ای بسیار نزدیک، نمای نزدیک می‌گیرید.

Xperia XZ برای سلفی‌گرفتن، به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی جلویی مجهز است که حساسیت بسیار بالای ISO6400 و لنز ۲۲میلی‌متری/۹۰درجهٔ زاویه‌عریض، بهترین حالت چهرهٔ شما را حتی در نور بسیار کم و سلفی‌های گروهی ثبت می‌کند. Xperia XZ همچنین قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4k را داراست. بنابراین می‌توانید فیلمی واضح و شفاف با همهٔ جزئیات ریز داشته باشید.

طراحی منطبق با زندگی شما

Xperia XZ با طراحی سطح حلقوی‌، نمایشگر ۵٫۲ اینچی و پشت فلزی بهترین جای‌گیری و زیباترین حس را در دستان شما ایجاد می‌کند. طراحی سطح حقوی از شکلی یکپارچه الهام گرفته است و فلز‎ ALKALEIDO™ با  شفافیت و خلوص بالا، درخشندگی و حس عمق را ایجاد می‌کند که هر دو طراحی ممتاز آن را ارتقا می‌دهد. Xperia XZ با ‌رنگ جدید آبی که از زیبایی طبیعت الهام گرفته است –آبی جنگلی- همراه با رنگ کلاسیک و شیک مشکی معدنی و پلاتینی، در دسترس خواهد بود.

 Xperia X Compactبا افزودن شکل محبوب Sony به سری X، فناوری‌های قدرتمندی را در فریمی کوچک جا داده است. صفحهٔ ۴٫۶ اینچی و طراحی سطح حلقوی، آن را برای نگه‌داشتن در دست بسیار راحت کرده است و اندازهٔ آن به‌گونه‌ایست که برای استفاده با یک دست ایده‌آل است. طراحی ممتاز Xperia X Compact را می‌توان به‌وضوح در پرداخت براق و حس منسجم آن دید. این تلفن هوشمند هم، همان نمایش نمادین آبی‌رنگ جدید ما را با داشتن رنگ آبی مهگون دنبال می‌کند. این گوشی همچنین در دو رنگ همیشه محبوب مشکی کیهانی و سفید شیک موجود است.

 تخصص Sony در طراحی کاربردی با طراحی مقاوم در برابر آب به Xperia XZ تسری داده شده است، تا نگرانی از پاشیده شدن کمی آب یا قرار گرفتن زیر باران ناگهانی را از شما بگیرد. حسگر اثر انگشتِ جای داده شده در دکمهٔ روشن/خاموش Xper XZ و Xperia X Compact، که به‌خوبی در کنار دستگاه قرار گرفته است، کاری می‌کند که این گوشی‌ها تنها با در دست گرفتنشان، شما را بشناسند. بنابراین می‌توانید تنها با یک حرکت تلفن را بردارید و قفل آن را باز کنید و آن را به‌راحتی در دست بگیرید.

 یادگیری عادت‌های شما

ما قابلیت‌هایی هوشمند در تلفن‌های هوشمندمان به کار گرفته‌ایم تا بتوانند در راحت‌تر، کاراتر و لذت‌بخش‌تر کردن زندگی روزمره‌تان به شما کمک کنند.  هر دو مدل به قابلیت جدید Battery Care‏ که با شارژ تطابق‌پذیر Qnovo تکمیل شده است، مجهزاند. این دوقابلیت هماهنگ با هم کار می‌کنند تا سلامت باتری‌تان را حفظ کنند و عمر آن را تا دوبرابر افزایش دهند. شارژ تطابق‌پذیر Qnovo جریان شارژ را پایش و تنظیم می‌کند تا از آسیب به عمر باتری جلوگیری نماید. در عین حال Battery Care شارژشدن را براساس عادت‌های آموخته‌شده کنترل می‌کند و با متوقف‌کردن شارژ در ۹۰ درصد و تکمیل آن درست در زمانی که به آن نیاز است، از شارژ اضافهٔ باتری جلوگیری می‌کند. «Tips  Xperia» هم عادت‌های کاربر را برای ارائهٔ نکات و پیشنهادات ویژهٔ هر شخص، تشخیص می‌دهد و به شما برای بهینه کردن تجربهٔ شخصی خودتان کمک می کند. «پاک‌کنندهٔ هوشمند Smart Cleaner » نیز با پاک کردن خودکار حافظهٔ موقت از برخی برنامه‌ها بر اساس مقدار کاربردشان توسط کاربر، همواره عملکردی بهینه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 عملکرد مهم است

Xperia XZ برای ارائهٔ تجربه‌ای بی‌نقص روی تلفنتان به پردازشگر Qualcomm® Snapdragon™ 820 مجهز است. پردازشگر Snapdragon 820 به‌عنوان یکی از  پیشرفته ترین پردازشگرهای موبایلی که تاکنون ساخته شده است با X12 LTE نهایت قابلیت اتصال، گرافیک، عکس، توان و کارایی باتری را ارائه می‌دهد.

لوازم جانبی

برای هر کدام از دستگاه‌های Xperia XZ و Xperia X Compact، طیفی از کاورهای شیک در رنگهای نظیر خود دستگاه، موجود است. این کاورها شامل  کاور شیک لمسی (SCTF10/20) است که به شما اجازه می‌دهد بدون باز کردن کاور از طریق پنجرهٔ هوشمند، به ویجت‌های دلخواهتان روی تلفن دسترسی داشته باشید. برای راحتی تماشای ویدیو پایه کاور شیک (SCSF10/20) عملکرد خودکار روشن/خاموش همرا ه با زاویهٔ تماشای قابل تنظیم دارد. هر یک از این مدل‌ها برای راحتی شارژکردن با شارژر USB Type-C™ ارائه می‌شوند.

محصولات هوشمند Xperia

Sony به کشف امکانات نامحدود برای نوآوری در محصولات در حوزه‌های ارتباطات ادامه می‌دهد. ما محصولات هوشمند را طوری ارتقا می‌دهیم تا با شما تعامل داشته باشند و ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند، آن هم به شیوه‌هایی   همخوان با کارهای روزانه . Xperia Ear هندزفری درون گوشی Sony از محصولات هوشمندی است که شیوهٔ جدیدی برای برقراری ارتباط در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه از نوامبر در بازارهای منتخب برای فروش در دسترس است. Xperia Ear با عملیات حسی به فرمان‌های صوتی واکنش نشان می‌دهد و با اتصال بی‌سیم به تلفن هوشمندتان اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را با تعاملات صوتی صحیح و طبیعی در اختیارتان قرار می‌دهد. این دستگاه که به فناوری Sony Agent و حسگر مجاورت مجهز است، به‌محض اینکه آن را در گوشتان قرار دهید، اطلاعات مفیدی مانند برنامهٔ قرارهایتان و دیگر به‌روزرسانی‌های شخصی را به شما ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد بدون نگاه کردن به گوشی به جلو نگاه کنید و کارهایتان را انجام دهید. Sony همچنین محصولات مفهومی Xperia Projector و Xperia Agent را که با سرویس‌های Yahoo Japan و Nestle Japan ترکیب شده‌اند، برای نشان‌دادن شمه‌ای از تجربهٔ کاربری قابل‌ارائه با محصولات هوشمند در IFA به نمایش می‌گذارد.

منبع : روابط عمومی سونی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا