هواوی

مشخصات کلیدی و برجسته میت بوک ایکس پرو و میت بوک D هواوی

مشخصات کلیدی میت بوک ایکس پرو چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟ هوآوی در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ میلادی از مدل جدید لپ‌تاپ‌ MateBook X Pro رونمایی کرد. این محصول که مدل ۲۰۲۰ کامپیوترهای شخصی قابل حمل سری MateBook X Pro هوآوی به حساب می‌آید در کنار طراحی جدید، مشخصات سخت‌افزاری به روز را نیز با خود به همراه دارد.

از ویژگی‌های شاخص این محصول می‌توان به طراحی چشم‌نواز با ضخامت کم، صفحه‌نمایش با حاشیه بسیار کم، کارایی بالا با به‌ کارگیری پردازنده‌های نسل دهم اینتل و قابلیت‌های نرم‌افزاری مدرن جهت یکپارچه‌سازی هرچه بیشتر اکوسیستم‌های هوآوی با ویندوز ۱۰ اشاره کرد.

طراحی جذاب، حاشیه محدود صفحه‌نمایش

در نگاه اول طراحی و صفحه‌نمایش دستگاه، بیش از هر المان دیگری خودنمایی می‌کند. Huawei MateBook X Pro جدید، صفحه‌نمایش FullView با حاشیه کم را که پیش از این در گوشی‌های هوشمند این شرکت دیده بودیم، حالا به کامپیوترهای شخصی همراه اضافه کرده است.

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این محصول هوآوی ۹۱ درصد است. بدنه فلزی با کیفیت با لبه‌های خمیده را می‌توان از دیگر مواردی دانست که به ظرافت و زیبایی محصول کمک کرده. صفحه‌نمایش ۱۳.۹ اینچی با رزولوشن 3K (۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل) که تراکم ۲۶۰ پیکسل در هر اینچ را برای کاربر به همراه داشته از دیگر نکات قابل توجه در این محصول است. رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای که پیش از این در مدل ۲۰۱۹ شاهد بودیم حالا در کنار رنگ سبز قرار گرفته تا تنوع لازم را برای کاربران، با سلیقه‌های مختلف فراهم کند. این محصول هوآوی ۱.۳۳ کیلوگرم وزن  و ۱۴.۶ میلی‌متر ضخامت دارد.

پشتیبانی از طیف رنگی ۱۰۰ درصدی sRGB و مصرف کم انرژی در کنار استفاده از پنل LTPS از جمله موارد دیگری است که تاثیر چشمگیری روی تجربه کاربر خواهد داشت. نسبت ۳ به ۲ صفحه نمایش هم باعث شده ابعاد مناسبی در اختیار کاربران، به ویژه افرادی که نیاز به تولید محتوا دارند، قرار بگیرد.

عملکرد بالای سخت‌افزاری

با وجود ابعاد جمع و جور بدنه، هوآوی از سخت‌افزاری قدرتمند و سطح بالا در محصول جدید خود استفاده کرده، Huawei MateBook X Pro امکان استفاده از پردازنده‌ نسل دهم Intel Core i7-10510U را فراهم کرده است. پردازنده‌ای که نیاز کاربران حرفه‌ای را نیز در زمینه‌های مختلف برآورده می‌کند. این پردازنده در کنار پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce MX250 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 قرار گرفته تا مدیریت محتواهای گرافیکی به بهترین شکل انجام شود. باتری ۵۶ وات‌ساعتی هم انتظار کاربر را بابت استفاده بلندمدت از لپ‌تاپ برآورده می‌کند. این باتری در کنار شارژر ۶۵ واتی Type-C قرار گرفته است.

هوآوی در MateBook X Pro 2020 از سیستم خنک‌کنندگی هوشمند با عنوان Shark Fin Fans 2.0 استفاده کرده تا با رصد کردن لحظه‌ای دما، امکان تغییر حالت بین خنک‌کنندگی اکتیو و پسیو را فراهم کند.

یکپارچگی اکوسیستم، قابلیت‌های ارتباطی متنوع

هواوی میت بوک ایکس پرو جدید در کنار تمام مشخصات کلیدی و ارتباطی متداول در لپ‌تاپ‌ها، از امکان Multi-Screen Collaboration استفاده می‌کند. این قابلیت، امکان جابه‌جایی آسان بین پلتفرم‌ها و انتقال راحت اطلاعات بین دستگاه‌های الکترونیکی مختلف را به وجود می‌آورد.

Huawei Share به عنوان راهکار مدرن این شرکت، تعامل آسان بین دو اکوسیستم ویندوز و اندروید را عملی ساخته تا کاربر بتواند رابط کاربری گوشی هوشمند خود را به طور مستقیم از طریق Huawei MateBook X Pro در اختیار داشته و مدیریت کند.

ادغام سنسور تشخیص اثرانگشت در کلید خاموش و روشن و همچنین امکان استفاده از صفحه‌کلیدی کامل با فاصله‌ مناسب بین دکمه‌ها از دیگر مواردی است که به تعامل بهتر کاربر با دستگاه کمک می‌کند.

وب‌کم پاپ‌آپ این لپ‌تاپ هم در صفحه‌کلید قرار گرفته تا امنیت و حریم خصوصی کاربر رعایت شود و شاهد وجود المان‌های اضافی در طراحی نباشیم.

لپ‌تاپ‌های Huawei MateBook D Series

هوآوی در کنار رونمایی از لپ‌تاپ مدرن Huawei MateBook X Pro مدل ۲۰۲۰، از لپ‌تاپ‌های جدید سری MateBook D هم رونمایی کرد.

این لپ‌تاپ‌ها در دو مدل Huawei MateBook D 14 و Huawei MateBook D 15 معرفی شدند. این دو محصول هم امکان برقراری ارتباط راحت با دیگر دستگاه‌های الکترونیکی را برای کاربران به همراه دارند. بدنه سبک، صفحه‌نمایش با حاشیه کم و مشخصات سخت‌افزاری بالا از دیگر مشخصات این دو است.

نمایشگری با حاشیه کم و طراحی چشم‌گیر

هوآوی صفحه ‌نمایش‌هایی با اندازه ۱۴ اینچ و ۱۵.۶ اینچ را برای دو لپ‌تاپ جدید از سری MateBook D درنظر گرفته و در این صفحه‌نمایش‌ها استاندارد FullView لحاظ شده  که به خودی خود نشان‌دهنده حاشیه کم است. به عنوان مثال، در مدل ۱۵.۶ اینچی، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۷ درصد است.

مشخصات کلیدی میت بوک ایکس پرو میت بوک دی

این صفحه‌نمایش کم‌حاشیه یا مواردی مانند ادغام وب‌کم در صفحه‌کلید باعث شده لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی جدید هوآوی یکی از سبک‌ترین و کوچک‌ترین لپ‌تاپ‌های این سطح از بازار، با قیمت مناسب باشد.

هوآوی برای صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ‌های جدید تاییدیه TÜV Rheinland را نیز دریافت کرده تا با کاهش نور آبی منتشر شده از دستگاه، از چشم‌ها محافظت بهتری شود.

تنوع در سخت‌افزار؛ انتخاب‌های متفاوت

با خرید مدل ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی جدید لپ‌تاپ‌های سری Huawei MateBook D این امکان وجود دارد که کاربر سخت‌افزار مورد نیاز خود را بسته به کاربرد و البته بودجه‌ای که در اختیار دارد انتخاب کند. به عنوان مثال در Huawei MateBook D 14 می‌توان Intel Core i7-10510U،  Intel Core i5-10210U یا حتی پردازنده‌ AMD Ryzen 5 3500U  را به عنوان واحد پردازش انتخاب کرد.

در خصوص پردازشگر گرافیکی می‌توان از میان NVIDIA GeForce MX250 (25W)، Intel UHD Graphics و  AMD Radeon RX Vega 8 گزینه دلخواه را انتخاب کرد. امکان استفاده از حافظه رم تا ۱۶ گیگابایت و درایو SSD تا ۵۱۲ گیگابایت نیز وجود دارد.

مدل ۱۵.۶ اینچی هم سخت‌افزاری مشابه به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD دارد.

در محصول ۱۴ اینچی، باتری با ظرفیت ۶۵ وات ساعت و در محصول ۱۵.۶ اینچی باتری ۴۲ وات ساعتی وظیفه تامین انرژی را برعهده دارد. هر دو محصول از طریق درگاه مدرن USB-C با توان ۶۵ وات شارژ می‌شود. امکان استفاده از شارژر این لپ‌تاپ‌ها برای تامین انرژی گوشی هوشمند نیز وجود دارد.

از سیستم خنک‌کنندگی HUAWEI Shark Fin Fan 2.0 با خروجی هوایی تا ۲۷ درصد بیشتر و عملکرد بالاتر در تهویه، استفاده شده است.

Huawei Share و تعامل آسان در بخش ارتباطات

در هر دو محصول ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی هوآوی از قابلیت Huawei Share استفاده شده  تا امکان انتقال آسان داده‌ها و جابه‌جایی کاربر میان اکوسیستم‌های مختلف میسر شود.

 

نوشته های مشابه

‫1,361 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا