تکنولوژی

گوگل به کاربرانش اجازه همکاری می‌دهد

شرکت گوگل نرم‌افزار اندرویدی جدید Crowdsource را با هدف همکاری هرچه بیشتر کاربران در فرایند بهبود کیفیت سرویس‌های خود، ارائه داده است.

به گزارش وب‌سایت Cnet، گوگل از توانایی‌های تیمی متخصص در حوزه هوش مصنوعی در پروژه‌های مختلف نظیر سیستم تشخیص سوژه در تصاویر یا حتی فیلتر‌کردن هرزنامه‌های الکترونیکی بهره می‌برد. با این حال، متخصصان این شرکت راهکار جدیدی را برای تعامل هرچه بیشتر نیروی انسانی در بهبود کیفیت این سرویس‌ها ارائه داده‌اند.

با استفاده از نرم‌افزار اندرویدی Crowdsource کاربران می‌توانند نظرهای خود را در موارد مختلفی از پیشنهاد برای ترجمه کلمات زبا‌ن‌های مختلف تا بهبود سیستم تشخیص دست‌نوشته و یا حتی تفسیر تابلوهای شهری ثبت کنند. در قسمت توضیحات این نرم‌افزار عنوان شده ثبت هر پیشنهاد، به حدود 5 تا 10 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

گوگل مدعی است که این اقدام شما اینترنت را به فضایی مناسب‌تر برای استفاده کاربران در جوامع مختلف تبدیل خواهد کرد. این در حالی است که این نرم‌افزار فقط روی سرویس‌های شرکت گوگل (و نه سرویس‌های اینترنتی شرکت‌های دیگر) تمرکز دارد.

گوگل پیش از این هم فرصت‌هایی را برای همکاری افراد در بهبود سرویس‌های خود ایجاد کرده است. به عنوان بارزترین نمونه باید به سرویس گوگل‌مپس اشاره کرد. علاوه بر این، مدت‌هاست که کاربران با ثبت نظرات خود می‌توانند به بهبود ترجمه‌های ارائه شده توسط سرویس گوگل ترنسلیت کمک کنند.

علاوه بر این راهکارها، کاربران به‌طور غیرمستقیم هم به بهبود سرویس‌های مختلف در حوزه تکنولوژی کمک می‌کنند. به عنوان مثال، استقبال برای خرید یک محصول از فروشگاه آنلاین آمازون، اطلاعاتی را در خصوص تاثیر تبلیغات، موثر بودن اطلاعات ارائه شده به کاربر (در خصوص آن محصول) و یا حتی سیستم قیمت‌گذاری خواهد داد. به عنوان مثالی دیگر، تعداد اجرای یک آهنگ در سرویس‌های پخش موسیقی مانند اسپاتیفای یا اپل موزیک هم می‌تواند اطلاعات مفیدی را در خصوص سلیقه کاربران در استقبال از محتویات مختلف در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا