تکنولوژی

جوهر الکترونیکی در صفحه‌نمایش و بند ساعت سونی

سونی ساعت هوشمند جدیدی به نام FES Watch U را معرفی کرده که در واقع به‌روزرسانی محصول قبلی این شرکت یعنی FES Watch به‌حساب می‌آید. به گزارش وب‌سایت Techcrunch، این ساعت هوشمند از صفحه‌نمایشی با جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند و امکان برقراری ارتباط با گوشی‌های هوشمند را هم دارد. با این وجود، نکته قابل توجه آن است که بند این ساعت هم یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر با جوهر الکترونیکی است.

سونی از برند FES برای تاکید هرچه بیشتر روی جنبه‌های طراحی و مُد این ساعت استفاده کرده‌ است. اگرچه ابعاد ساعت کمی بزرگ‌تر از حد معمول است اما با محصولی کاملا متفاوت نسبت به اپل واچ، Pebbles و دیگر ساعت‌های هوشمند حاضر در بازار روبرو خواهید بود. علاوه بر این، با فشار یک دکمه می‌توانید به‌طور کامل طرح ساعت و بند را تغییر دهید. با توجه به استفاده از صفحه‌نمایشی با جوهر الکترونیکی، ضخامت بند این ساعت کمی بیشتر از بندهای پلاستیکی یا چرمی است. سونی در نسخه سیاه رنگ از مواد باکیفیتی مانند فولاد و شیشه یاقوتی در بدنه ساعت استفاده کرده است. صفحه‌نمایش مخصوص دستگاه کمک کرده تا با یک‌بار شارژ بتوانید تا سه هفته از این ساعت استفاده کنید. این محصول در برابر نفوذ آب هم مقاوم است. سونی 12 طراحی متفاوت از واچ‌فیس و بند را هم به همراه این ساعت عرضه خواهد کرد. علاوه بر این می‌توانید 24 طراحی متفاوت را هم در نرم‌افزار خود ساعت ذخیره کنید. 

نکته مایوس‌کننده درباره این ساعت آن است که به‌نظر نمی‌رسد سونی برنامه‌ای برای فروش این ساعت در خارج از کشور ژاپن داشته باشد. مسئولان سونی در حال حاضر کمپین جمع‌آوری سرمایه را برای این ساعت راه‌اندازی کرده‌اند تا استقبال مخاطبان برای خرید این محصول جدید را ارزیابی کنند. با این وجود، از آنجایی که FES Watch قبلی هم هیچ‌گاه در بازاری به جز ژاپن دیده نشد، نباید امید چندانی به عرضه این ساعت جدید در کشورهای دیگر داشته باشیم. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا