تکنولوژی

Kaby Lake؛ نسل هفتم پردازنده اینتل

نسل هفتم پردازنده اینتل اخیرا در اختیار تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده قرارگرفته تا از این محصول جدید در تولید طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی استفاده شود.

به گزارش وب‌سایت Appleinsider، هنوز اطلاعات مشخصی از اینکه کدام‌یک از تراشه‌های Kaby Lake اینتل در مرحله تولید قرارگرفته‌اند و یا این تراشه‌ها در چه محصولاتی به‌کار گرفته خواهند شد، منتشر نشده است. برمبنای اطلاعاتی که اینتل پیش از این منتشر کرده بود، تراشه‌های کم‌مصرف این شرکت برای استفاده در تبلت‌ها مناسب بوده اما تراشه‌های قدرتمندتر، در محصولاتی مانند مک‌بوک پرو، آی‌مک و دیگر نسل‌های مک پرو استفاده خواهند شد.

Stacy Smith سرپرست امور مالی شرکت اینتل، فروش نسل هفتم پردازنده اینتل را در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی خوب توصیف کرده اما معتقد است این عملکرد در سه‌ماهه دوم به‌مراتب بهتر بوده است. او این عملکرد را دلیلی برای خوش‌قولی اینتل در عرضه به موقع این پردازنده‌ها به بازار، برمبنای زمان‌بندی‌های از پیش مشخص شده عنوان کرده است. Kaby Lake نسل جدید پردازنده‌های اینتل، پس از نسل ششم یعنی Sky Lake روانه بازار خواهد شد. این تراشه‌ها از تکنولوژی تولید 14 نانومتری مشابه با اسکای‌لیک بهره می‌برند و پشتیبانی از نسل دوم USB 3.1 را به‌صورت پیش‌فرض پیش روی کاربران قرار خواهند داد. پشتیبانی که انتقال داده‌ها با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر خواهد ساخت. این در حالی است که اسکای‌لیک و پردازنده‌های قدیمی‌تر، به تراشه کنترلر مستقلی برای دسترسی به پروتکل‌های سریع‌تر نیاز داشتند. به عنوان مثال، مک‌بوک 12 اینچی 2016 شرکت اپل با بهره‌گیری از نسل اول یو‌اس‌بی 3.1 همچنان سرعت انتقال محدود به 5 گیگابیت بر ثانیه را دارد.

 پشتیبانی از تاندربولت 3 با سرعت انتقال داده‌ها در نرخ 40 گیگابیت بر ثانیه که از کانکتوری مشابه با یو‌اس‌بی 3.1 نوع C نیز بهره‌مند شده، پهنای باند کافی برای انتقال محتویات 4K در فرکانس 60 هرتز را در جهت سازگاری با صفحه‌نمایش‌ها و تلویزیون‌های مختلف به همراه خواهد داشت. این استاندارد از HDMI 2.0 و دیسپلی‌پورت 1.2 نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه‌های Kaby Lake اینتل از پردازنده‌های گرافیکی ادغام شده نیز در راستای افزایش هرچه بیشتر سرعت بهره‌مند شده‌اند.

Kaby Lake یا نسل هفتم پردازنده اینتل در پنج کلاس مختلف به بازار عرضه خواهد شد که دو کلاس آن به‌طور ویژه روی دستگاه‌های الکترونیکی همراه نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها متمرکز است. یک دسته به لپ‌تاپ‌ها و دو دسته دیگر نیز به سرورها، ورک‌استیشن‌ها و رایانه‌های رومیزی اختصاص خواهد داشت. اگرچه اطلاعات کاملی در خصوص عملکرد این تراشه‌ها منتشر نشده اما با توجه به برگزاری رویداد سالیانه توسعه‌دهندگان اینتل در تاریخ 16 آگوست، مطمئنا اطلاعات بیشتری را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا