تکنولوژی

شایعه توسعه سی‌پی‌یو 10 هسته‌ای توسط اینتل

طبق پُستی منتشر شده در یک فروم تایوانی، شرکت سازنده تراشه‌های سخت افزاری اینتل در حال توسه نوعی سی‌پی‌یوی 10 هسته‌ایست که عضوی از خانواده «Comet Lake-s » محسوب می‌شود.

بر اساس این خبر منتشر شده‌، چیپ نسل دهم Coment Lake-S اینتل متشکل از  نود پردازش‌گر 14 نانومتری است، اطلاعاتی که تجب بسیاری را بر انگیخته است زیرا شرکت اینتل مد‌هاست که با تکنولوژی پردازش 10 نانومتری درگیر بوده است. طبق شایعات اخیر، اینتل در راه توسعه تکنولوژی سیستم پردازش 10 نانو متری با چالش‌هایی روبرو بوده  و تصمیم داشته به زودی آن را قطع تولید کند که البته خود شرکت هرگز این خبر را تایید نکرد و حتی مدعیست که در راه توسعه این سیستم بسیار هم موفق بوده است.

در حال حاضر اخبار زیادی در مورد سی‌پی‌یوی 10 هسته‌ای کومت لیک در دست نیست اما زمزمه‌های دیجیتالی حاکی از این است که این سیستم برای پلت فرم LGA115x mainstream طراحی شده است. این درحالیست که اینتل تا پیش از این به دلیل عملکرد نه چندان مطلوب سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای Core i9-9900K خود بارها مورد انتقاد قرار گرفت.

طبق گزارش‌ها، قیمت این سی‌پی‌یو رقم تقریبی 500 دلار خواهد بود و احتمالا سال آینده معرفی خواهد شد. اینتل فعلا درباره صحت این خبر اظهار نظری منتشر نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا