تکنولوژی

مادربوردهای سازگار با Kaby Lake از اکتبر در بازار

طبق گزارش جدید شرکت Colorful که مادبورد و پردازنده‌های گرافیکی را تولید می‌کند، مادربوردهای سازگار با پردازنده‌های Kaby Lake اینتل از ماه اکتبر به بازار می‌آیند. به گزارش وب‌سایت Mobipicker، از آنجایی که پردازنده‌های Kaby Lake از سوکت LGA 1151 مشابه با آنچه در مادربوردهای Skylake وجود دارد پشتیبانی می‌کنند، به‌نظر می‌رسد مادربوردهای جدید با پردازنده‌های Skylake هم سازگار باشند.

پردازنده‌های Kaby Lake، بر اساس فرایند تولید 14 نانومتری یعنی همان فرایندی که برای تولید پردازنده‌های نسل Skylake و Broadwell استفاده می‌شد، آماده ورود به بازار خواهند بود. به نظر می‌رسد فرایند تولید 10 نانومتری‌ پردازنده‌ها، با معرفی سری Cannonlake اینتل عملا استفاده خواهد شد.

دیروز اطلاعات کاملی از پردازنده‌های دسکتاپ Kaby Lake هم به‌طور غیررسمی منتشر شد که در آن، فرکانس کاری پردازنده‌ها بیش از هر مورد دیگری جلب توجه می‌کند.

پلتفرم دسکتاپ جدید اینتل، در حال حاضر از پردازنده‌های Core i5 و Core i7 تشکیل شده است. تا به اینجای کار، سریع‌ترین پردازنده در میان گزینه‌های یادشده i7-7700K است که هر هسته آن در فرکانس 4.2 گیگاهرتز کار می‌کند و البته امکان افزایش سرعت آن تا 4.5 گیگاهرتز هم هست.

با این توضیحات، با استفاده از سیستم خنک‌کنندگی با هوا این امکان هست تا بدون افزایش ولتاژ، فرکانس کاری را به شکل کاملا پایدار به 5 گیگاهرتز رساند. علاوه بر این، با افزایش تنظیمات Vcore از قسمت بایوس مادربورد می‌توان با استفاده از سیستم خنک‌کنندگی با هوا، فرکانس را به 6 گیگاهرتز رساند. با استفاده از سیستم خنک‌کنندگی مایعات، افزایش بیشتر فرکانس هم ممکن خواهد بود. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا