تکنولوژی

دستگیری پوکیمون‌باز فرانسوی در اندونزی

پلیس اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرده یک مرد فرانسوی را که در پی استفاده از بازی پوکیمون گو روی گوشی همراه خود به حریم یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور تعدی کرده بازداشت کرده است. به گزارش گاردین، این شخص که Romain Pierre نام دارد و در یکی از شرکت‌های جاکارتایی مشغول به کار است، بعدازظهر دوشنبه در یکی از گذرگاه‌های ورودی این پایگاه نظامی در مرکز نظامی Cirebon و پس از آنکه با اخطار نیروهای امنیتی اقدام به فرار کرده بود دستگیر شد. سخنگوی پلیس در این خصوص می‌گوید که با گذشت چندساعت و هنگامی که مشخص شد Pierre به‌طور غیرعمد و در حالی که قصد شکار پوکیمون‌ها را داشته وارد این مرکز شده این فرانسوی را آزاد کردیم.

پوکیمون گو که از نقشه گوگل و دوربین گوشی‌های هوشمند به‌منظور ایجاد لایه‌هایی از حقیقت و مخلوقات پوکیمونی در کنار هم بهره‌مند شده اگرچه به‌طور رسمی در اندونزی عرضه نشده اما محبوبیت بالایی بدست آورده است.

Pramono Agung وزیر کابینه دولت این کشور هفته گذشته اعلام کرده بود که تعدادی پوکیمون را در قصر ریاست‌جمهوری در جاکارتا مرکز اندونزی شکار کرده است. مقامات جاکارتا معتقدند این بازی می‌تواند به توسعه صنعت توریسم این شهر کمک کند اما برخی مسئولان امنیتی از امکان ایجاد تهدیدات مختلف در پرتو استفاده کاربران از این بازی ابزار نگرانی کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

اقتصاد به رنگ Pokémon Go

نینتندو ارزشمندتر از سونی و یاهو

نسخه کپی پوکیمون بازی محبوب چینی‌ها شد

معجزه Pokémon Go برای نینتندو

پوکیمونی‌ها بازهم جنازه پیدا کردند

پوکیمون؛ تهدیدی برای پایگاه‌های نظامی چین

هنگام رانندگی پوکیمون بازی نکنید!

عرضه پوکیمون‌گو در ژاپن با پشتیبانی مک‌دونالد

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا