تکنولوژی

پردازنده کوآلکام سریع‌تر می‌شود

پردازنده‌ها در دنیای امروز نقش پررنگی دارد. هیچ کمپانی یا کاربری به یک پردازنده قوی‌تر نه نمی‌گوید و همه به دنبال بهتر کارکردن دستگاه خود هستند. کوآلکام قدرتمندترین کمپانی تولید کننده پردازنده برای موبایل است که حتی در این بازار اینتل را هم کنار زد و خود یکه‌تاز میدان شده است.

محصول قبلی این کمپانی یعنی اسنپ‌دراگون 820 مسئول پردازش اکثر موبایل‌های مطرح است. گوشی‌هایی مانند شیائومی می5، گلکسی اس7 و ال‌جی جی5 که همه از موفق‌ترین‌های بازار هستند از این پردازنده استفاده می‌کنند.

حالا کوآلکام تصمیم گرفته تا این پردازنده قدرتمند را باز هم قوی‌تر کند. اسنپ‌دراگون 821 که محصول جدید این کمپانی است، 10 درصد سریع‌تر از مدل 810 خواهد بود. البته کوآلکام گفته مدل 820 را برکنار نخواهد کرد و این مدل جدید را در کنار آن تولید می‌کند تا سازندگانی‌ که نیاز به پردازش قوی‌تری دارند مانند دستگاه‌های نمایش واقعیت مجازی بتوانند تجربه بهتری را به کاربران انتقال دهند.

احتمالا پرچمدارانی که در ادامه سال جاری معرفی می‌شوند از این پردازنده جدید استفاده می‌کنند. همچنین پیش‌بینی ما این است که شیائومی می 5 اس، که دو دوربین در پشت دارد هم از این پردازنده جدید استفاده کند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا