تکنولوژی

Mi Bicycle دوچرخه الکتریکی شیائومی

شیائومی که پس از عرضه اولین گوشی هوشمند خود در سال 2011 میلادی، طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی از قبیل پهپاد، تلویزیون هوشمند و دستبند سلامتی را نیز به بازار عرضه کرده، حالا تولید یک دوچرخه الکتریکی به نام Mi Bicycle را در دستورکار قرار داده است.

به گزارش وب‌سایت Gizmag، این محصول که 14.5 کیلوگرم وزن دارد از باتری 18650 میلی‌آمپرساعتی لیتیوم یونی پاناسونیک به‌منظور تامین توان مورد نیاز موتور 250 واتی (36 ولتی) بهره می‌برد.

انرژی تولیدی این موتور، از طریق سیستم مدیریت باتری که اطلاعات مربوطه را به نرم‌افزار تلفن همراهی با قابلیت رهگیری وضعیت باتری و آمار و ارقام مربوط به GPS، مسیریابی و نحوه استفاده از دوچرخه ارسال می‌کند، کنترل خواهد شد.

رایانه داخلی این دوچرخه نیز توانایی اندازه‌گیری سرعت، مسافت، توان الکتریکی و کالری مصرفی را خواهد داشت. علاوه بر این، امکان استفاده از حالات مختلف استفاده از دوچرخه و وضعیت‌های مختلف بهره‌گیری از انرژی باتری نیز در این محصول پیش‌بینی شده است. با یک‌بار شارژ دوچرخه می‌‌توانید مسافتی در حدود 45 کیلومتر را طی کنید و در صورت اتمام باتری نیز رابط سخت‌افزاری سه‌دنده‌ای می‌تواند پدال زدن را برای شما ساده‌تر سازد.

این دوچرخه امکان تاشدن به‌منظور قرارگرفتن روی سقف و یا داخل صندوق خودرو را نیز فراهم می‌کند. Mi Bicycle با قیمت 450 دلار و در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد و البته احتمال کمی وجود دارد که این محصول را در بازارهایی به جز چین مشاهده کنیم. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا