تکنولوژی

وان‌پلاس 3 در حالت پیش‌فرض از شش گیگابایت رم استفاده نمی‌کند

از جمله مشخصات سخت‌افزاری قابل توجه در وان‌پلاس 3، تجهیز به 6 گیگابایت رم است که قرار بود تا حد زیادی بر اجرای بهینه و سریع‌تر نرم‌افزارها در حالت مالتی‌تسکینگ تاثیر مثبت داشته باشد اما آن‌طور که از شواهد امر پیداست، دسترسی به این میزان رم به‌طور پیش‌فرض امکان‌پذیر نشده است. 

به گزارش وب‌سایت Technobuffalo، کاربرانی که تجربه استفاده از این پرچمدار جدید وان‌پلاس را دارند با این نکته روبرو شده‌اند که علی‌رغم بهره‌مندی این گوشی از 6 گیگابایت رم، تنها توانایی مدیریت موثر سه یا چهار برنامه وجود داشته که این مشابه با عملکردی است که پیش از این در گوشی‌های اندرویدی دیگر رقبا که تنها از 4 گیگابایت رم بهره‌مند شده‌اند مشاهده کرده بودیم. 

به گفته Carl Pei موسس وان‌پلاس، وان‌پلاس 3 به نحوی طراحی شده تا به‌منظور صرفه‌جویی هرچه بیشتر در باتری، به‌طور پیش‌فرض از مقداری کم‌تر از حد نهایی رم استفاده کند. او در این خصوص می‌گوید:

” با اعمال این محدودیت، باتری وان‌پلاس 3 برای مدت بیشتری قابل استفاده خواهد بود و دسترسی به بهترین تجربه کاربری میسر خواهد شد.”

با این اوصاف، این پرسش به ذهن خطور می‌کند که مزیت بهره‌گیری از 6 گیگابایت رم در این محصول وان‌پلاس چیست؟ به گفته Pei، این گزینه برای استفاده توسعه‌دهندگان درنظر گرفته شده تا با ایجاد تغییرات در کرنل رام‌های دست‌ساز، در صورت لزوم امکان استفاده از 6 گیگابایت رم را برای نرم‌افزار تولیدی خود مهیا کنند. 

با این تفاسیر، در صورتی که رام‌های توسعه‌دهندگان طرف ثالث را روی وان‌پلاس 3 فلش نکنید احتمالا بهبود عملکرد چندانی را در مقایسه با تجربه کاری و استفاده مالتی تسکینگ از برنامه‌ها، روی دیگر پرچمداران رقیب حال حاضر بازار شاهد نخواهید بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا