تکنولوژی

لمس‌کردن دست به‌جای ساعت‌هوشمند

امروزه داشتن یک ساعت هوشمند همراه با موبایل بسیار لذت‌بخش است و البته خالی از مشکل هم نیست، یکی از مشکلاتی که ساعت‌های هوشمند دارند اندازه کوچک صفحه آنها است. به همین دلیل نمی‌توان راحت از قابلیت لمس‌کردن استفاده کرد. اما یک تیم تحقیقاتی به نام FutureInterfaceGroup ایده‌ی تازه‌ای دارد. این تیم دستگاهی را ساخته‌اند که موقعیت انگشت شما را روی دستتان مشخص می‌کند و با این تکنولوژی می‌توانید بجای لمس کردن ساعت، دست خودتان را لمس کنید.

این تکنولوژی جدید، بند ساعت را تبدیل به یک حسگر می‌کند و لازم دارد تا شما یک انگشتر مخصوص هم در دست داشته باشید. سپس زمانی که انگشتتان را روی دست خود قرار می‌دهید این سیستم فاصله انگشتر تا ساعت را محاسبه می‌کند. این سیستم حتی می‌تواند انگشت شما را لحظه به لحظه دنبال کند و با این کار می‌توانید مدارک خود را امضا کنید و یا حروف میانبر برای خود قرار دهید مثلا با نوشتن M روی دست، مسیج‌ها باز شود.

همچنین برای کنترل اپلیکیشن‌ها شما دیگر محدود به لمس صفحه کوچک ساعت نیستید و می‌توانید روی دست خود اپلیکیشن‌ها را کنترل کنید. همچنین می‌توانید یک اپلیکیشن را روی نقطه خاصی از دست خود Drag&Drop کنید و لمس آن نقطه از دست، اپلیکیشن را اجرا کنید.

البته خبر بد این است که متاسفانه فعلا هیچ شرکتی قصد ندارد از این تکنولوژی استفاده کند. شاید به این دلیل باشد که این ایده خیلی جدید است و نیاز به آزمایش‌های بیشتر دارد. اما در آینده احتمالا شاهد این ایده جالب در اکثر ساعت‌های هوشمند خواهیم بود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا