تکنولوژی

ترابرد پذیری همراه اول را تهدید می‌کند

مدیر عامل همراه اول با بیان این که طرح ترابردپذیری مشکلات فنی دارد گفت: از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، وحید صدوقی در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام درباره چالش احتمالی اجرای ترابردپذیری شماره ها برای همراه اول اظهار کرد: قرار هست طبق وعده مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این طرح در اردیبهشت ماه اجرایی شود و ما هم از قبل زیرساخت های لازم را برای اجرای این طرح ایجاد کرده ایم.

مدیر عامل همراه اول ابراز کرد: اکنون سه معاون شرکت در کمیته ای برای این طرح مسئولیت دارند و برای ایجاد زیرساخت ها از حضور مشاور خارجی حرفه از بهره گرفته ایم.

وی با بیان اینکه تجارب کشورهای اجرا کننده این طرح را بررسی کرده ایم، گفت: روشی که در ایران دنبال می شود استاندارد نیست. اگر قرار باشد از داخل و خارج از کشور با اجرای ترابردپذیری، تماس حاصل شود، ترافیک باید به سمت سوئیچ های استانی زیرساخت و مخابرات رود تا بعد از آن به اپراتور مربوطه منتقل شود.

وی افزود: قرار است ترافیک از بستر ثابت به همراه اول و بعد اپراتورها منتقل شود. این کار مشکلات فنی دارد و موضوع را به رگولاتوری اطلاع داده ایم.

در این مراسم سید مصطفی سید هاظمی رئیس هیات مدیره مخابرات ایران نیز در ارتباط با ترابردپذیری گفت: این موضوع تهدید مهمی برای اپراتور برتر است و لذا از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.

وی عنوان کرد: ترابردپذیری به نفع اپراتورهایی با حداقل مشترکان است لذا از مدیر عامل همراه اول می خواهیم خود را برای این شرایط آماده کنند.

او ابراز کرد: توقع داریم سهم 59 درصدی همراه اول با اجرای این طرح در بازار ارتباطات ایران حفظ شود.

همچنین مدیرعامل مدیرعامل همراه اول اظهار داشت: اپراتور رقیب ابتدا طرحی را اعلام کرد که مشترک با یک‌هزار تومان شارژ بتواند 100 برابر مکالمه کند که در عرض چند هفته اجرای این طرح، 100 هزار مشترک VLR (مشترک فعال در لحظه) کم شد.

وی ادامه داد: در پاسخ به این طرح، همراه اول نیز طرح مکالمه نامحدود را اعلام کرد که طی مدت کوتاهی 2 میلیون مشترک فعال به VLR همراه اول اضافه شد.

صدوقی گفت: شرایط مشترکان میلیونی همراه اول و مشترکان 27 میلیونی تلفن ثابت مخابرات، وضعیت موفقی را در این طرح برای همراه اول رقم زد که در مقابل، اپراتور رقیب برای جبران، چندین بار طرح خود را به ماهانه، هفتگی و حداقل 5 هزار تومان تغییر داد.

مدیرعامل همراه اول گفت: اما درنهایت، جواب محکم و اقدام هوشمندانه اپراتور اول در این طرح بازی را به نفع همراه اول تغییر داد که چندی بعد با شکایت اپراتورهای دیگر، سازمان تنظیم مقررات دستور داد که طرح را متوقف کنیم.

صدوقی گفت: با اجرای این طرح در سال 94، درآمد پیش‌بینی شده همراه اول 2 درصد کاهش یافت، اما به جذب مشترک بیشتر انجام شد.

 

منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

‫33 دیدگاه ها

  1. من ۳ ماه میخوام ترابرد کنم به ایرنسل همراه هی الکی اشکال میگیره کد ملی رد میکنه واقع اشغاله سرعت اینترنتش ۲۰۰ کیلو باته ولی ایرانسل ۱mb سرعت داده اکسر جا ها هم 4g داره من سیمکارت همراه اولم 4g تا ها لا ندیدم جایی 4g شه

  2. همراه اول بی خودی داره با ترابرد من مخالفت میکنه میخوام از این اوپراتور چرت برم نمیزاره هیچ جواب مناسبیم نمیدن واقعا اشتباه کردم این اوپراتورو انتخاب کردم نه شارژ برا آدم میزاره نه بسته پیشنهاد میکنم که نحرین چرته دزده دزد

  3. همراه اول واقعا بیخوده. اینترنت شارژ میکنی فردا میبینی دوبار تمدید کرده بدون اینکه بهت اطلاع بده ، استعلام میگیری چقدر اینترنت داری سه ساعت قبلو اونم اشتباه میگه

  4. هربار خواستم ترابرد کنم همراه اول کدملی من از سیستم پاک میکنه
    تا الان 4 دفعه رفتم اطلاعات درست کردم ولی تا درخواست ترابرد میدم دوباره روز از نو روزی از نو
    با پشتیبانی زنگ میزنم میگن مشکل از ما نیست

    یکی به داد من برسه

  5. دوست عزیز تو این روزها همه چیز تحت تاثیر اینترنت هست.شاید همراه اول آنتن دهیش خوب باشه ولی میلیونها نفر در شهرهای پرجمعیت زندگی میکنند که آنتن دهی ایرانسل قطعا از همراه اول بهتره،اینجاست که پوشش و قدرت دسترسی به اینترنت مهم میشه که از یک تا بیست همراه اول نمره صفر و ایرانسل نمره سی رو میگیره.من با 4g ایرانسل اینترنت سی مگابایت در ثانیه رو تجربه کردم.جالب اینه که همراه اول موفق نشده شبکه ۴g رو راه اندازی کنه این یعنی خدمات صفر،یعنی فقط مکالمه برای اپراتور مهم بودن،یعنی در عصر حجر زندگی کردن!تمام.

  6. من با نظر دوستان موافقم
    درسته واقعا پول یک زمین مسکونی می گرفت تا بهت یه خط بده با کمترین امکانات
    امیدواریم این پولها که با برداشتن کلاه مردم بدست آوردند،سرطانی بهش بر گلوی تک تکشون

  7. اتفاقا باید ترابردپذیری سریعتر انجام شود تا انحصار از کف همراه اول بیرون بیاید
    اخه این چه نوع امکاناتیست؟اگر هم بروزرسانی در اپراتور همراه اول میبینید از صدقه سر رقباست بخدا.بیشتر هم عادلانه است.هرکی امکانات بهتر و بروزتری داد مشترک بیشتر و در نهایت سود بهتری هم خواهد داشت
    مردم که نباید همیشه مجبور به استفاده از چیزی باشند

  8. به اطلاع شما برسانم که همانطور که مستحضرید همراه اول با پول مردم اون موقع که 500 هزارتومن میشد حاشیه تهران خونه خرید 500 تومن از مردم میگرفت و یک سال بعد سیمکارت میداد و با سرمایه تیلیاردی که به جیب زد حداقل امکانات رو برای مشترکین فراهم کرد.
    پس نباید آنت دهی در شهر های دور افتده و روستاها رو امتازی برای اون دونست
    همراه اول بعد از چند سال راه اندازی امکان ارسال پیام کوتاه به مشترک نمیداد و …..
    خون مردم مکید و سود های آنچنانی به جیب چندین نفر رفت
    اگر ایرانسل وارد بازار ایران نشذه بود الان از ابتدایی ترین خدمات هم محروم بودیم.

  9. به اطلاع مشتركين همراه اول برسانم كه آنتن دهي قوي در كشور جايگاه وي‍ژه اي ميان مردم دارد.من در منطقه خرمرود بخش مركزي تويسركان هيچگونه آنتني از ايرانسل و رايتل نداريم تمام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا