تکنولوژی

ترابرد پذیری همراه اول را تهدید می‌کند

مدیر عامل همراه اول با بیان این که طرح ترابردپذیری مشکلات فنی دارد گفت: از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، وحید صدوقی در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام درباره چالش احتمالی اجرای ترابردپذیری شماره ها برای همراه اول اظهار کرد: قرار هست طبق وعده مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این طرح در اردیبهشت ماه اجرایی شود و ما هم از قبل زیرساخت های لازم را برای اجرای این طرح ایجاد کرده ایم.

مدیر عامل همراه اول ابراز کرد: اکنون سه معاون شرکت در کمیته ای برای این طرح مسئولیت دارند و برای ایجاد زیرساخت ها از حضور مشاور خارجی حرفه از بهره گرفته ایم.

وی با بیان اینکه تجارب کشورهای اجرا کننده این طرح را بررسی کرده ایم، گفت: روشی که در ایران دنبال می شود استاندارد نیست. اگر قرار باشد از داخل و خارج از کشور با اجرای ترابردپذیری، تماس حاصل شود، ترافیک باید به سمت سوئیچ های استانی زیرساخت و مخابرات رود تا بعد از آن به اپراتور مربوطه منتقل شود.

وی افزود: قرار است ترافیک از بستر ثابت به همراه اول و بعد اپراتورها منتقل شود. این کار مشکلات فنی دارد و موضوع را به رگولاتوری اطلاع داده ایم.

در این مراسم سید مصطفی سید هاظمی رئیس هیات مدیره مخابرات ایران نیز در ارتباط با ترابردپذیری گفت: این موضوع تهدید مهمی برای اپراتور برتر است و لذا از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.

وی عنوان کرد: ترابردپذیری به نفع اپراتورهایی با حداقل مشترکان است لذا از مدیر عامل همراه اول می خواهیم خود را برای این شرایط آماده کنند.

او ابراز کرد: توقع داریم سهم 59 درصدی همراه اول با اجرای این طرح در بازار ارتباطات ایران حفظ شود.

همچنین مدیرعامل مدیرعامل همراه اول اظهار داشت: اپراتور رقیب ابتدا طرحی را اعلام کرد که مشترک با یک‌هزار تومان شارژ بتواند 100 برابر مکالمه کند که در عرض چند هفته اجرای این طرح، 100 هزار مشترک VLR (مشترک فعال در لحظه) کم شد.

وی ادامه داد: در پاسخ به این طرح، همراه اول نیز طرح مکالمه نامحدود را اعلام کرد که طی مدت کوتاهی 2 میلیون مشترک فعال به VLR همراه اول اضافه شد.

صدوقی گفت: شرایط مشترکان میلیونی همراه اول و مشترکان 27 میلیونی تلفن ثابت مخابرات، وضعیت موفقی را در این طرح برای همراه اول رقم زد که در مقابل، اپراتور رقیب برای جبران، چندین بار طرح خود را به ماهانه، هفتگی و حداقل 5 هزار تومان تغییر داد.

مدیرعامل همراه اول گفت: اما درنهایت، جواب محکم و اقدام هوشمندانه اپراتور اول در این طرح بازی را به نفع همراه اول تغییر داد که چندی بعد با شکایت اپراتورهای دیگر، سازمان تنظیم مقررات دستور داد که طرح را متوقف کنیم.

صدوقی گفت: با اجرای این طرح در سال 94، درآمد پیش‌بینی شده همراه اول 2 درصد کاهش یافت، اما به جذب مشترک بیشتر انجام شد.

 

منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

‫33 دیدگاه ها

  1. چرا همه از همراه اول بد میگید والا از نظر سرعت اینترنت از همه رقبا بالاتره سرعت فورجی همراه اول پیش ما که در منطقه آزاد چابهاریم تا ۱۵ مگ در ثانیه میرسه بعضی موقع هم تا ۱۷ میرسه ولی بیشتر روی ۱۴ الی ۱۵ ثانیه
    توی خارج از منطقه آزاد هم تا ۱۲ الی ۱۳ مگ ثابته
    توی این منطقه سرعت ایرانسل فورجی هم ۶ الی ۷ مگه و خارج از منطقه آزاد همه سرعتش بزور تا ۵ مگ میرسه

  2. چرا همه از همراه اول بد میگید والا از نظر سرعت اینترنت از همه رقبا بالاتره سرعت فورجی همراه اول پیش ما که در منطقه آزاد چابهاریم تا ۱۵ مگ در ثانیه میرسه بعضی موقع هم تا ۱۷ میرسه ولی بیشتر روی ۱۴ الی ۱۵ ثانیه
    توی خارج از منطقه آزاد هم تا ۱۲ الی ۱۳ مگ ثابته
    توی این منطقه سرعت ایرانسل فورجی هم ۶ الی ۷ مگه و خارج از منطقه آزاد همه سرعتش بزور تا ۵ مگ میرسه

  3. چرا همه از همراه اول بد میگید والا از نظر سرعت اینترنت از همه رقبا بالاتره سرعت فورجی همراه اول پیش ما که در منطقه آزاد چابهاریم تا ۱۵ مگ در ثانیه میرسه بعضی موقع هم تا ۱۷ میرسه ولی بیشتر روی ۱۴ الی ۱۵ ثانیه
    توی خارج از منطقه آزاد هم تا ۱۲ الی ۱۳ مگ ثابته
    توی این منطقه سرعت ایرانسل فورجی هم ۶ الی ۷ مگه و خارج از منطقه آزاد همه سرعتش بزور تا ۵ مگ میرسه

  4. میشه راهنمایی کنین چطور از دست همراه اول دزد نجات پیدا کنم به رایتل. جدیدا هم این دزد اول +98را اضافه می کنه به تماسها که نرخ را خارجی حساب بشه. واقعا مسوولین چرا به این دزدیهای اشکار رسیدگی نمی کنن.! شرم اورتر اینه که با این پولای دزدی داره برای ساخت عتبات عالیات کمک می کنه!!!!!!

  5. دوستان سلام
    من از ایرانسل ترابرد کردم به رایتل خیلی هم راضی ام ازش
    دیگه از دست پیامک های تبلیغاتی خلاص شدم
    تو ترابرد کردن هم مشکلی نداشتم
    ظاهرا تنها اپراتوری که نمیزاره مشترکینش ترابرد کنن به یه اپراتور دیگه همراه اوله

  6. سلام به دوستان
    عزیزانی که سیم کارت خودراقبل یابعدازترابردبه هراپراتوری تغییردادن جهت دریافت آنتن دهی بیشترشبکه گوشیی خودرارویG2قراربِدَن چراکه درموقع G4اکثرا آنتن مابین (0-1)میباشد وباعث اختلال تماس میگردد

  7. میخام ترابرد کنم و همراه اول به هیچ وجه من الوجوه نمیذاره ترابرد انجام بشه و ایرانسل هم هاج و واج مونده
    مخالفتش تماما روی ترابرد سیم دائمی همراه اوله ک اصلا نمیذاره
    واقعا یه اپراتور دزد ک اگ اوپراتورهای رغیب نبودن ، الان ما تازه MMS داشتیم به هم میدادیم با هر پیامش 150 تومن….

    و اینکه جدیدا 9990 هم شبا خارج از دسترس میشه و تایم اذان هم همینطور ، انگار نماز و …،واجب تر از خق الناس شده…
    بعد تماس هم با پررویی ک هیچی تحویل ندادن به ادم ، میگن در نظرسنجی هم شرکت کنین!!!!!
    من زامنگیر گوشیم رو صفر کردم با صفر کردن قبضم ، بعدش چند هفته میاندوره گردم دیدم مکالمم رو زدی 57000تومن و رفتم تایم گوشیم رو دیدم 8 ساعت و 15 دقه بود ، به عبارتی 495 دقیقه که من میگم جهنم الضرر دقیقه ای 90 تومن(ک بیشتر تماس هام به همراه اول و داخلی بودش) که میشه 45500 ، حالا اون 13000تومن چجوری روی قبضم اومده خدا داند….

    همراه اول بیشرفت با انحصارطلبی کار پیش نمیره

  8. تجربه ترابرد از ایرانسل به همراه اول
    سلام
    من سیم ایرانسلم را به دلیل اینکه بیشتر تماس هام با همراه اول و تلفن ثابت بود و ایرانسل تعرفه بالایی داشت(حتما الان بعضی از شما میگید طرح تعرفه انتخاب میکردی ولی بگم که سایت ایرانسل و طرحهاشو بررسی کردم در همه طرحاش تماس خارج شبکش تعرفش بالاست!) به همراه اول ترابرد کردم و کل این فرایند 2 روز طول کشید و سیم جدید همراه اول هم گرفتم و خیلی هم عالی و تا الان هیچ مشکلی نبوده. اول در سایت همراه اول ثبت نام کردم فرداش برام پیامک تایید قوانین ترابرد و ارسال عدد 1 به 677 اومد جالب اینکه تایید نکردم و 1 ساعت بعدش از یه دفتر خدمات ارتباطی تو شهرمون باهام تماس گرفتن که بیا سیمکارت ترابردت را بگیر بعد من حدود 3 و 4 ساعت بعدش شرایط رو تایید کردم فرداش هم سیم ایرانسلم از کار افتاد رفتم دفتر خدمات ارتباطی و سیم همراه اولم رو گرفتم و گذاشتم توی گوشی انگار خط فابریک همراه اول است بدون هیچ مشکلی . 500 تومن هم اعتبار داخلش بود و 800 مگی هم اینترنت هدیه 1 هفته دادن.
    کلا برای من خیلی باحال و بی درد سر بود. راستی بگم این بوق ترابرد هم اصلا ندارم وقتی با ایرانسل با ایرانسل ترابردیم تماس میگیرم بوق معمولیه و اصلا اینی که میگن نیست. البته تا الان! شاید کم کم بیاد ؟

  9. من ترابرد کردم به همراه اول از صبح امروز خط قبلیم قطع شده زنگ زدم که چرا سیم کارت جدید نرسیده دستم تلفن‌و قطع کرد و دیگه جواب نداد پنج شنبه شبه و ینی حداقل تا شنبه خط ندارم
    اینا همشون دزد و کلاه بردارن از گه در اومد سیم کارتم افتاد تو چاه گه
    زنگ زدم ۹۹۹۰ عوضی میگه این اتفاقا عادیه تا ۴روز ام داشتیم که سیم قطع شده تا سیم جدید برسه!
    تا کی باید حسرت یه خدمات خوب و بی دغدغه رو دل مردم بمونه؟
    تا کی اینجور جاها بی کفایت و بی مسئولیت باشن مملکته داریم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا