تکنولوژی

مقایسه شیائومی Mi5 با گلکسی اس ۷ و ال جی G5

دیروز و در جریان کنگره جهانی موبایل، شرکت چینی شیائومی از پرچمدار جدید خود Mi 5 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که بنابرگفته مسئولان این شرکت قرار است بزرگانی همچون سامسونگ گلکسی S7، گلکسی S7 Edge و یا حتی جی 5 را هنوز به بازار نیامده از میدان به در کند. نکته جالب در این پرچمدار جدید شیائومی، بهره‌مندی از طراحی ظاهری مشابه با نمونه‌ای است که در جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S7 مشاهده می کنیم اما برتری شیائومی در قیمت عرضه پایین‌تر و البته ارائه قابلیت‌های خاص نهفته است. با این مقدمه بد نیست در ادامه مقایسه‌ای میان این پرچمدار جدید شیائومی و جدیدترین هوشمندهای دو غول کره‌ای دنیای گوشی‌های همراه یعنی ال‌جی و سامسونگ داشته باشیم تا مشخص شود شیائومی از چه ابزاری در نبرد با پرچمداران تا دندان مسلح کره‌ایها بهره خواهد برد.

طراحی

اگرچه Mi از مشخصات سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برد اما در همان نگاه اول باید از طراحی زیبا و کیفیت ساخت این دستگاه هوشمند به عنوان یکی از نقاط قوت آن یاد کنیم. نسخه پیشرفته این دستگاه هوشمند از سرامیک سه‌بعدی و گوشه‌های خمیده در قسمت پشتی بهره می‌برد. این در حالی است که حس نرمی و لطافت به همراه ظاهری شیشه‌ای، با در دست گرفتن گوشی به چشم خواهد آمد و البته احساس می‌شود. بهره‌گیری از فلز به جای شیشه در قسمت کناری گوشی نیز نتیجه کار را اینچنین به سرانجام رسانده که گویی نسخه باریک‌تر گلکسی S7 را در دستان خود گرفته‌اید. ضخامت این پرچمدار هوشمند شیائومی تنها 7.3 میلی‌متر است در حالی که این مشخصه برای گلکسی S7 برابر با 7.9 و برای ال‌جی جی 5 برابر با 7.7 میلی‌متر است. وزن این دستگاه نیز در قالب دو نسخه متفاوت رونمایی شده، 129 و 139 گرم بوده در حالی که S7 سامسونگ 152 گرم و جی 5 ال‌جی 159 گرم وزن دارد. با این تفاسیر باید مهارت شیائومی در طراحی این محصول بدیع را ستود. اوج هنر شیائومی را زمانی می‌توان درک کرد که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این محصول را با دو پرچمدار کره‌ای‌ها مقایسه کنید. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در Mi 5 شیائومی (با صفحه‌نمایش 5.15 اینچی) برابر با 73.1 درصد است و این در حالی است که این نسبت در سامسونگ S7 با صفحه‌نمایش 5.1 اینچی برابر با 72.1 درصد و در ال‌جی جی 5 با صفحه‌نمایش 5.3 اینچی برابر با 70.1 درصد است.

عملکرد

شیائومی در محصول جدید خود از تراشه اسنپ دراگون 820 استفاده کرده که در کنار رم دو کاناله ترکیبی ایده‌آل را ایجاد کرده است. شیائومی در زمینه بهره‌گیری از فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع فلش نیز مدعی است این ترکیب، عملکردی تا 87 درصد سریع‌تر را در مقایسه با eMMC 5.0 پیش روی کاربران قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه در نرم‌افزار بنچمارک آنتوتو، شیائومی Mi 5 موفق به ثبت امتیاز 142084 شده است. این معیار برای ال‌جی جی 5 برابر با 133054 و برای گلکسی S7 سامسونگ برابر با 116668  اعلام شده است. با این وجود، بهره‌گیری از رزولوشن تمام اچ‌دی در این دستگاه هوشمند شیائومی (در مقایسه با رزولوشن QHD در دو پرچمدار کره‌ای) می‌تواند بر نتایج بدست آمده تاثیرگذار باشد.

بهره‌گیری از قابلیت ارتباطی یو‌اس‌بی نوع C نیز از جمله موارد دیگری است که می‌تواند برتری این پرچمدار شیائومی به گلکسی S7 مجهز به درگاه میکرو یو‌اس‌بی را به رخ بکشد. ظرفیت باتری بیشتر این دستگاه در مقایسه با نمونه استفاده شده در جی 5 نیز نکته‌ای است که باید درنظر آوریم.

قیمت

شیائومی Mi 5 با قیمت شروع 262 دلار از اولین روز ماه مارس به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسخه پیشرفته این دستگاه هوشمند که به پردازنده 2.15 گیگاهرتزی، 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و 4 گیگابایت رم تجهیز شده نیز 354 دلار قیمت خواهد داشت. بدنیست بدانید قیمت اعلام شده برای ورود ال‌جی جی 5 به بازار 697 دلار و قیمت گلکسی اس 7 نیز ( درقالب استفاده بدون قرارداد و مستقل از اپراتورها) 793 دلار اعلام شده است.

 

مرتبط : 

گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج معرفی شدند

شیائومی Mi5 معرفی شد

ال جی جی ۵ معرفی شد 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا